חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

משאבי אנוש >> גישור וניהול קונפליקטים >> מגשרים

מיכל יוסף


שם החברה : מיכל יוסף

מיקומים : כל הארץ

פרטי התקשרות

טלפון 077-4414046 | 050-6846456
פקס
אימייל ליצירת קשר לחצ/י כאן
אתר אינטרנט www.michalyosef.co.il
כתובת

פעילות כללית





מיכל יוסף, מומחית לניהול קונפליקטים ומערכות קשרים בארגונים.
בעלת תואר שני ביישוב סכסוכים וניהול מו"מ וכמו גם תואר שני במשפטים.
מובילה תהליכים המיועדים לטיפול בקונפליקטים ואי הסכמות בארגונים, מלווה בכירים, מרצה ומנחה בקורסי גישור מסמיכים.

כחלק מתפישת עולמה, ש"כל קונפליקט מהווה הזדמנות וקרש קפיצה לשיפור תהליכים", היא פיתחה את מודל BRDM מודל ייחודי לגישור פנים ארגוני, הממנף את הקונפליקט ועושה בו שימוש לקידום תוצאות הארגון.

מיכל יוסף, עם כישורי תקשורת בינאישית מעולים, יוצרת יחסי אמון ופתיחות המהווים תנאי הכרחי לניהול תהליכי גישור.
עובדה זו, בצירוף הכשרה מקיפה וניסיון רב בתחומי ניהול תהליכים, יישוב סכסוכים ותיהלוך קונפליקטים, מקנים לה את היכולת לזהות את מוקדי הסכסוך בארגון, להבין לעומק את הסיבות להיווצרותו ולקדם את השותפים לתהליך לעבר הסכמות יצירתיות לפתרונות, לפתיחת ערוצי תקשורת ושיפור מערכות היחסים.

לעמוד במבחן המציאות...
אך זה עוד לא הכל, על מנת שהגישור ישיג תוצאות שיעמדו במבחן המציאות ולא יתמסמסו מול אי ההסכמה הראשונה שתגיע (והיא ודאי תגיע), על המגשר להיות מסוגל לנהל דיאלוג, הן ברמת הדרג הבכיר, אך לא פחות מכך, גם עם דרג הביניים והעובדים.
בנוסף, פיתחה מיכל יוסף מודל לטיפול בקונפליקטים "כרוניים" - מודל לבניית הסכמות. קונפליקטים "כרוניים" אלו הם קונפליקטים הקיימים ללא קשר לנושא מסויים ומאפיינים את מערכת היחסים. הם פוגמים ביכולת לקבל החלטות משותפות וכמו גם פוגעים באיכות ההחלטות. המודל לבניית הסכמות מקדם את איכות התקשורת והעבודה המשותפת.

מיכל יוסף, עם המודלים הייחודיים שפיתחה, מובילה תהליכי שינוי לתוצאות מרחיקות לכת בכל הדרגים, כשהפתרון לקונפליקט מגיע תמיד מהשטח, מאנשי הארגון עצמם ולעולם לא מונחת בשרירותיות מלמעלה. באופן זה מגדילה מיכל יוסף את הסיכויים, שההסכמות אכן תעמודנה במבחן המציאות ויהיו אפקטיביות לאורך זמן.

חברות מהמובילות במשק, כמו גם ארגונים גדולים, כבר גילו את היתרון שבעבודה עם המודלים הייחודיים של מיכל יוסף, כשהם נהנים מעובדים מרוצים ומשתפי פעולה, הרתומים לערכי הארגון ומטרותיו.

מיכל יוסף
MA במשפטים
MA ביישוב סכסוכים וניהול מו"מ
BA בלוגיסטיקה וכלכלה בהצטיינות
בוגרת קורס ייעוץ ארגוני



גישור פנים ארגוני - BRDM

קונפליקטים הנם חלק בלתי נפרד מחיינו האישיים והמקצועיים, הם משקפים את השונות בינינו בהיבטים רבים - ערכים, תפיסות, סגנון תקשורת, סגנון ניהול ועוד. התמודדות נכונה עמם וניהולם באופן אפקטיבי, יאפשרו יצירת רעיונות יצירתיים, שונים ומקדמים.

על אף הפוטנציאל הגלום בהם, קונפליקטים מהווים את אחד ממקורות הבזבוז של המשאבים הארגוניים. במקרים רבים הם אינם מנוהלים כהלכה והמחירים שמשלם הארגון כבדים, להלן עיקרם:

  • בזבוז זמן יקר של מנהלים
  • פגיעה באיכות ההחלטות המתקבלות בארגון
  • עיקום תהליכים במטרה להימנע מחיכוך עם גורמים שונים
  • היעדר שיתוף בידע
  • ניהול תהליכים כפולים
  • תחלופה גבוהה של עובדים
  • ירידה באפקטיביות
  • מתח, תקשורת לקויה ואוירה לא נעימה

ניתן לשנות זאת ולמנוע את המחירים הללו.
גישור פנים ארגוני
, על פי מודל BRDM (Business Results Driven Mediation) מיועד ליישוב קונפליקטים בארגון תוך יצירת פתרונות משותפים, פתיחת ערוצי התקשורת ושיפור יכולות המשתתפים להתמודד עם הקונפליקט הבא. מודל BRDM מטפל בקונפליקטים שנוצרו סביב נושאים מסויימים, שיש לישבם. ישנם מקרים בהם קיים קונפליקט "כרוני" במערכת היחסים (בין אישית או בין יחידות) המתאפיין בקושי מתמשך לקבל החלטות משותפות, לנהל תקשורת פתוחה ועוד, מוצע לארגון תהליך בניית הסכמות.

יתרונות המודל

  • מודל BRDM מותאם ליישוב קונפליקטים בארגונים וממוקד לקידום התוצאות העסקיות של הארגון.
  • המודל נותן מענה להיקפים שונים של קונפליקטים - החל מקונפליקט בין שני בעלי תפקידים וכלה בקונפליקט בין יחידות בארגון.
  • קונפליקטים רבים בארגונים יושבו באמצעות המודל בהצלחה רבה.
  • במהלך תהליך הגישור הפנים ארגוני מקבלים המשתתפים כלים רבים להתנהלות יום יומית, אשר מקדמים את מערכות היחסים ואיכות העבודה כבר במהלך הדרך.
  • ההסכמות המתגבשות בסיום התהליך נובעות מן המשתתפים עצמם ובכך מוגברת מחוייבותם למימושן. ישנו מעקב לבחינת מימוש ההסכמות בשטח.
  • השותפים לתהליך מסיימים את התהליך עם ידע ותובנות רבות, אשר מאפשרים להם התמודדות טובה הרבה יותר עם אי ההסכמות הבאות שיעלו בסביבת העבודה.

תהליך הגישור הפנים ארגוני מהווה השקעה של הארגון בקידום תוצאותיו העסקיות. המנהלים יהיו פנויים יותר לקדם את מטרות הארגון, התהליכים יפעלו טוב יותר, יגבר השיתוף בידע, התקשורת הטובה תאפשר מניעת תהליכים כפולים ואי הבנות, תחלופת העובדים תקטן והאוירה הטובה תגביר את המוטיבציה וההנאה בעבודה.

תהליך בניית הסכמות

כמידי שבוע, אתה נכנס לישיבה. חולפת שעה, חולפות שעתיים יש הרבה דיבורים ומעט הקשבה. עולים נושאים שכבר עלו בישיבות הקודמות ושוב אינכם מצליחים להסכים כיצד להתקדם... מוכר?

אתה נפגש, שוב, עם הקולגה שלך ומחליט שהפעם תנהלו זאת אחרת - ללא כעסים, ללא האשמות ובעיקר עם הסכמות להמשך. ושוב - אתם לא מקשיבים, לא מסכימים ואף שוב כועסים, שום דבר לא השתנה.

במקרים הללו ישנו קושי בבניית הסכמות ולא בהכרח קונפליקט סביב נושא ספציפי, המורכבות המרכזית היא להתמודד עם גישות שונות, סגנונות שונים ובתוך כך לקבל החלטות משותפות. לעיתים הקושי לקבל הסכמות קשור לקונפליקטים מובנים בין יחידות שונות, למשל: קונפליקט בין מחלקת הייצור לבין השיווק, בין מחלקת הפיתוח למחלקת האיכות ועוד. לעיתים, ישנם מקרים, בהם הקונפליקט המתמשך קיים על רקע בינאישי וקושי בניהול תהליך קבלת החלטות אפקטיבי.

בין כך ובין כך, המחירים שמשלם הארגון הנם יקרים מאוד:

  • זמן עבודה יקר של מנהלים ועובדים
  • פגיעה בתהליכים - טעויות, עיכובים וכד`
  • קבלת החלטות לא טובות
  • אי שיתוף בידע ובניסיון
  • שיבוש ערוצי תקשורת הכרחיים לניהול התהליכים בארגון
  • פגיעה במערכות היחסים
  • תסכול ומתח ברמה האישית והצוותית

תהליך בניית הסכמות - מהו?
תהליך בניית הסכמות הנו תהליך קצר מועד המיועד למנהלים ומשלב למידה מעשית וחניכה, במסגרתו מושגים שני יעדים:

  1. בניית הסכמות סביב הנושאים שעל הפרק
  2. הקניית מיומנויות למנהלים, אשר יאפשרו להם לנהל באופן עצמאי תהליכי בניית הסכמות בהמשך.

מטרתו של תהליך בנית ההסכמות הוא - קידום התוצאות העסקיות של הארגון.

גישור עסקי

תהליך הגישור מהווה דרך אלטרנטיבית ליישוב סכסוכים מחוץ לבית המשפט.
השליטה של השותפים לגישור בתהליך, החל משלב בחירת המגשר וכלה בניסוח ההסכמות, מהווה יתרון מרכזי עבורם - יש להם את הכוח להשפיע ולעצב את מערכת היחסים עם הצד השני ואת האופן בו ייושב הסכסוך, מבלי לחשוש מהכרעתו של צד שלישי.

סכסוכים עשויים לגבות מחיר רגשי, כלכלי, מקצועי ואישי מהמעורבים בו. יישובם באמצעות תהליך הגישור יאפשר את ניהולו באופן אחר, בדרך של הידברות וקבלת החלטות משותפות.

אתה מוזמן לקרוא עוד על תהליך הגישור.

על משרד הגישור לסכסוכים עסקיים:
במשרד גישור פועלים במשותף המגשרים עו"ד חיים מסילתי* ומיכל יוסף.
התחומים בהם עוסק משרד הגישור הנם:

  • סכסוכים עסקיים
  • סכסוכים בתחומי נדל"ן:
    * בין קבלנים ללקוחות
    * בין שכנים (בנושאי נדל"ן בלבד)

* חיים מסילתי הנו מגשר, עו"ד ומומחה בתחום המקרקעין



ליצירת קשר לחצ/י כאן