חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

הדרכה >> קורסים והשתלמויות >> אימון צוותים ופיתוח ארגוני

המי``ל - המרכז הישראלי לניהול - שיווק, מכירות ומערכות שירות


שם החברה : המי``ל - המרכז הישראלי לניהול - שיווק, מכירות ומערכות שירות

מיקומים : כל הארץ

פרטי התקשרות

טלפון 03-6711911
פקס 03-5747430
אימייל ליצירת קשר לחצ/י כאן
אתר אינטרנט www.hamil.co.il
כתובת

פעילות כללית





המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) הוקם בשנת 1959 במטרה לפעול לקידום הניהול בארץ, ע"י ממשלת ישראל, חברת העובדים והתאחדות התעשיינים.
המי"ל הנו גורם מרכזי בעולם העסקים הישראלי ומשמש "בית" למפגש בין מנהלים בכירים במשק, מקום להחלפת ידע, קידום עסקים, ליבון סוגיות ניהוליות, פיתוח כישורי ניהול, מנהיגות והפריה הדדית.
המי"ל הנו חלוץ בהצגת נושאי ניהול חדשניים, פעילותו מתאפיינת  בחתירה מתמדת להבאת נושאים ניהוליים מרכזיים ואקטואליים לקהילת המנהלים בישראל.
המי"ל הנו ספק תוכן בתחום הניהול, המעניק למנהל בישראל סל מוצרים מקיף, מעמיק ומקצועי.
קהילות המנהלים של המי"ל מהוות מסגרת למפגש בין המנהלים הבכירים במשק, ומשמשות כמנוף הן לפיתוחו האישי והמקצועי של המנהל והן לקידום ארגונו. קהילות המנהלים מאוגדות סביב נושא משותף ומובילות פעילויות לקידום האיכות המקצועית, עדכון שוטף והרחבת מעגל ה- Networking העסקי.

פעילות המי"ל כוללת:

  • כנסים, אירועים המקיפים נושאי אקטואליה, הקשורים לעולם העסקים בישראל ובעולם. בהם ועידת העסקים השנתית של המי"ל, כינוס הדירקטורים בישראל, כנס התקשורת ועוד.
  • תחרויות מקצועיות שמטרתן לקדם את נושאי שירות לקוחות, משאבי אנוש, אפקטיביות בשיווק (Effie) ועוד.
  • ימי-עיון, ניתוחי עומק של סוגיות ניהוליות, על-ידי פאנל של אנשי מקצוע מהשטח ומהאקדמיה.
  • פעילות פנים-ארגונית, השתלמויות המותאמות לצרכי הארגון .
  • סיורי מנהלים בארץ ובחו"ל.
  • בית הספר למנהלים, הפעילות כוללת קורסים וסדנאות של בכירי המרצים במשק.
  • פעילויות ייחודיות לבני נוער לקידום מנהיגות צעירה.

פעילויות המי"ל השונות, מקנות לציבור המנהלים ידע יישומי וטכניקות ניהול חדשניות תוך התאמה מרבית לתנאי המשק הישראלי במקביל לזירת העסקים הבינלאומית.

נשמח לראותך כשותף מלא בפעילויות המי"ל השונות.



פרזנטציה אפקטיבית - העברת מסרים נכונה!

הופעה אפקטיבית פירושה להצליח לשכנע את קהל השומעים ולדעת להעביר היטב תכנים מקצועיים. בסדנא זו נתמקד במשתנים הכרוכים בתהליך זה ונלמד דרכים לפרזנטציה אפקטיבית, על מנת שהתוכן ייקלט ויזכה להסכמה. מטרת הסדנה: § להקנות מיומנויות בהצגת נושא ועמידה מול קהל בצורה אפקטיבית כדי להגיע למצויינות בעבודה.

מי הזיז את... הזמן שלך?
הגברת היעילות האישית והארגונית באמצעות ארגון וניהול נכון של הזמן

מנהלים רבים מוצאים את עצמם במצב בו האירועים הם המכתיבים את סדר היום. מציאות החיים היומיומית, הרוויה בשינויים תכופים, מחייבת תגובה מהירה של המנהל, אך מאידך, גורמת לעיתים לדחיית המטלות החשובות לטובת המטלות הדחופות. מטרות הסדנה: § להגביר את היעילות האישית והארגונית. § להרגיש סיפוק בתום יום עבודה. § לא למצוא את עצמך מבצע מטלות שעל אחרים היה לבצע. § להביא את הכפיפים לאפקטיביות בניהול זמנם. § להפחית את הלחץ במהלך יום העבודה. § להמעיט בלקיחת עבודה הביתה.

ניהול השינוי בארגון

בסביבה העסקית המשתנה והדינאמית על המנהל להיות מודע לשינויים המתרחשים מחוץ לארגונו, ולהתאים אותם במידת הצורך לארגון שהוא עובד בו. הצורך בשינוי מעלה את השאלה כיצד לנהל את תהליכי השינוי באופן אפקטיבי כך שיובילו לתוצאה הרצויה לארגון. ניהול שינויים והטמעתם הינו תהליך מורכב הנוגע בפן האישי, הבינאישי והאנושי. הסדנה נותנת כלים יישומיים להתמודדות עם תהליכי השינוי וההתנגדויות להם ומטפלת בשתי רמות של הטמעת השינוי בארגון: ברמת המאקרו, יצירת תרבות ארגונית דינמית, וברמת המיקרו, גמישות מחשבתית.

הטרדה מינית בארגון - סדנה לממונים על קבלת תלונות
(בעקבות החוק למניעת הטרדה מינית)

ארגונים רבים החלו בהיערכות פנימית ובהכנת תוכניות לטיפול בתלונות. במסגרת ההיערכות, מונו אחראים לקבלת תלונות על הטרדה מינית. ממונים אלה זקוקים להכשרה מיוחדת, לצורך הגדרת ועיצוב תפקידם הרגיש. הסדנה שלפנינו גובשה במטרה לסייע לאלו שהנושא נמצא בתחום אחריותם. מטרות הסדנה: § הגדרת תפקיד הממונה על תלונות בנושא הטרדה מינית. § רכישת כלים לראיון ולאיסוף מידע בנושא הטרדה מינית. § למידת שיטות לתיעוד חקירות בנושא הטרדה מינית.

ניהול משא ומתן באנגלית

בסביבה עסקית שהיא תחרותית, הכרחי לנהל מו"מ בצורה מקצועית ואפקטיבית. בשוק שמעניק יתרון ללקוחות, הניהול המוצלח של מו"מ הינו קריטי לעשיית עסקים מוצלחים. מטרות הסדנה: § הכרת תהליכי מו"מ וההגיון שעומד מאחוריהן. § רכישת מיומנויות אופרטיבית בניהול מו"מ.
נושאים מרכזיים: § מתי מנהלים מו"מ? § בחירת גישה אישית לניהול מו"מ. § כללי תקשורת בניהול מו"מ. § הכנת מידע לקראת מו"מ. § המלצות אסטרטגיות לניהול מו"מ מוצלח. § מודל מעשי לניהול מו"מ אפקטיבי. § טכניקות יעילות לניהול מו"מ. § המלצות טקטיות במו"מ. § חלוקת האחריות בתהליכי מו"מ.

המנהל כמגשר - כלי לניהול קונפליקטים והתנגדויות בארגון

לא פעם אנו נתקלים במתיחויות ו"הורדת ידיים" בין עובדים. באין מוצא אנו צריכים למצוא פתרונות יצירתיים להתמודדות מול קונפליקטים וניגודי אינטרסים על מנת לצמצם את ההשלכות ההרסניות בתפקוד העובד בארגון. סדנת "המנהל כמגשר" (The manager as mediator) פותחה בארה"ב ע"י ד"ר דניאל מה- MTI (Meditaion Training Institute), מי שנחשב לאורים ותומים של עולם הגישור הפנים-ארגוני בארה"ב , על מנת להעניק למנהל כלי עבודה מדויק ויעיל איתו יוכל לגלות ולפתור קונפליקטים פנים-ארגוניים במהירות וביעילות בזמן אמת בטרם יפגעו בארגון. בסדנה זו נלמד לנהל פגישת עבודה בעלת ארבעה שלבים שתפקידה להביא לסיום הסכסוך תוך חיזוק מעמד המנהל והעצמת הצדדים המעורבים. הניסיון בעולם מוכיח כי שימוש בשיטה זו מביא לפתרון איכותי של 90% מהקונפליקטים בארגון בהם אמורה השיטה לטפל. מטרות הסדנה: § להקנות טכניקות לניהול ישיבת עבודה למטרת פתרון סכסוך בזמן אמת. § לשפר את כלי הניהול ויכולת השליטה בסכסוכים בארגון. § לצמצם בהוצאות (זמן ותפוקה) כתוצאה מהקונפליקטים שאינם בשליטה. § להעצים את העובדים ולהגדיל את מעורבותם בתהליכים ארגוניים.

"לחתוך עניין" כלים מעשיים בקבלת החלטות

המציאות העסקית והניהולית מציבה אתגרים חדשים הדורשים קבלת החלטות ברמה העקרונית וברמה הפרקטית. מנהל שעליו מוטלת האחריות להוביל מהלכים ותוצאות זקוק לכלים אפקטיביים ויישומיים בתחום קבלת ההחלטות. מנהלים נוטים לקבל החלטות אינטואיטיביות מה"בטן" ללא תהליך מקצועי או מובנה. סדנה זו תקנה לך כמנהל כלים מתקדמים לעשות זאת בתנאי אי-ודאות תוך שיתוף ומחויבות של צוות העובדים ושל גורמים בארגון. מטרות הסדנה: § להקנות כלים לקבלת החלטות בתנאי וודאות ובתנאי אי-ודאות. § להקנות כלים לקבלת החלטות תוך שיתוף עובדים וממשקים ורתימתם למחויבות לביצוע ההחלטות.

צבירת כח במשא ומתן - איך לעשות זאת נכון

כח הוא היכולת להשפיע על תהליך ועל תוצאות המו"מ. מקורות כח הם משאבים פוטנציאלים שהשימוש בהם לגיטימי וקביל בתנאי שהוא נעשה בהתאם לכללים אתיים ומשפטיים. ניתוח טיבם של מקורות כח רבים מאפשר לנו להפיק את המירב בכל תהליך מו"מ. מטרות הסדנה: § הכרת מאפייניהם של מקורות הכח. § מיפוי מקורות הכח הזמינים בסיטואציות שונות.

אסרטיביות למנהלים - כלי להגברת האפקטיביות בניהול

אסרטיביות הינה דרך התנהגותית, המתבטאת בעשייה יומיומית, ביכולת לקחת יוזמה וליטול סיכונים, וכן באופן שבו אנחנו מתרגמים רצונות למילים. יחד עם זאת, אסרטיביות גם משקפת תפיסה ואורח חשיבה המגלמת בתוכה תפיסת הערך העצמי ביחס לעולם שמסביב. תקשורת בינאישית היא מאבני היסוד בכל אינטראקציה, כמו כן תקשורת אסרטיבית מאפשרת אינטראקציה גם במצבים פחות נעימים, העלולים לגלוש לאגרסיביות או לחילופין לכניעה וויתור. תקשורת אסרטיבית בונה מוטיבציה ובולמת התנגדות. היא מאפשרת עבודה בסביבה חיובית ובאוירה נעימה. מטרות הסדנה: § הקניית כלים ומיומנויות בתקשורת מתוך גישה אסרטיבית, ליצירת אקלים תקשורתי בריא, המחליף את הקונפליקטים, הכעסים והמרירות.
בסדנה תינתן הזדמנות להכיר סוגים שונים של התנהגויות, במטרה להגדיל רפרטואר התגובה האישי במצב נתון.

"להדליק אש בעיניים" - כיצד תניע ותמריץ את עובדיך לביצועי שיא

אחד התפקידים הראשיים של המנהל הוא, להביא את עובדיו לביצועי שיא, אם במימד של תוצאה כמותית ואם במימד האיכותי של הביצוע. יצירת מוטיבציה בכיוון הנכון ולאורך זמן, היא מיומנות התלויה בהבנת העובד ובהכרת "רכיבי הפעלה" פסיכולוגיים שלו. אתגרי הנעה עשויים להיות אחד או יותר מבין הבאים: כלי אבחון למצב העובד, הנעה ו"הדלקה" מחודשת של עובדים ותיקים, כלים להנעת העובדים המצטיינים לאורך זמן, הפיכת עובדים בעלי גישת "ראש קטן" לגישה של "ראש גדול", כלים להפעלת עובדים "כבויים" ומקובעים ולהכוונת בעלי מוטיבציות שליליות לאפיק חיובי.
במטרות ובהכרת כלים לשם העניינים המוזכרים מיועדת סדנה זו.

התמודדות עם לחץ, עומס ושחיקה
למנהלים ומנהלי צוותים

תפקוד בעומס, שחיקה ולחץ הפך זה מכבר לחלק בלתי נפרד מההתמודדות היומיומית של יחידים וארגונים, ובפרט עבור הדרג הניהולי המתמודד עם הלחץ והשחיקה של הצוות ושל הפרטים בתוך הצוות. בשנים האחרונות ניכרת עליה בתשומת הלב הניתנת לתופעת השחיקה בעבודה. השחיקה היא תופעה של מתח פסיכולוגי המחבל במשאבים הנפשיים של האדם, בתהליך איטי ולא במשבר חד פעמי. התמודדות עם תהליכים איטיים בניגוד למשבר חד פעמי מחייבת התמודדות ברמת הניהול והיא המבטיחה תוצאות אפקטיביות לאורך זמן. מטרת הסדנה: § לאפשר למנהלים ולמנהלי צוותים להתמודד עם מצבים הגורמים להיווצרות מצב  שחיקה ולחץ והקניית כלים ומיומנויות להתמודדות עם הלחץ והשחיקה הנובעים  ממסגרת תפקידם.

דיני עבודה בשימוש המנהל
למנהלים ללא רקע משפטי

מערכת יחסי העבודה בין עובד למעביד הינה מורכבת ומסובכת מעצם התהוות היחסים. היבטים משפטיים תורמים לעיתים להעצמת המתחים והלחצים. כיום כשערנות העובדים ומודעותם לזכויותיהם עולה, כוועדי העובדים, איגודים מקצועיים ומעסיקים כאחת נעזרים ביועצים חיצוניים, גוברת החשיבות של הכרת הפן המשפטי ביחסי עובד מעביד. מטרות הסדנה: § הכרת המבנה המשפטי של מערכת יחסי העבודה. § הכרת משק העבודה והשלכותיו על העובדים והמעסיקים. § סקירת דיני עבודה הכרחיים לניהול השוטף והיכרות איתם. § דיני עבודה, הסכמים קיבוציים, הסכם אישי ופירמידת היחסים ביניהם.

סדנה להקניית מיומנויות חניכה והדרכה
לחונכים ולמדריכים בארגון

הצלחה בקליטת עובד חדש בארגון, מבוססת במידה רבה מאוד על אופי ואופן הכנסתו של העובד החדש, לארגון ולתפקידו. תהליך החניכה של בעל תפקיד, חדש בארגון, מבוסס בעיקרו על דיאלוג שבין החונך לעובד החדש, כאשר בתוך תהליך זה ישנם תיאום ציפיות הדדי, תקשורת בינאישית, תקשורת ארגונית, הגדרת מטרות, הגדרת "מדדי הצלחה", ו"תפיסת תפקיד" ברורה. "מחיר" של חניכה והדרכה לא אפקטיבית מתבטא בטעויות ביצוע, פגיעה בתדמית הארגון, בזבוז משאבים, פגיעה בתפקוד של העובד החדש וירידה במוטיבציה שלו. מטרת הסדנה: § הקניית מיומנויות וכלים, לחונכים בארגונים, העוסקים, בין יתר תפקידיהם, בתהליך חניכה והדרכה של עובדים חדשים, להשגת המטרה של קידום ופיתוח הכישורים, הידע והיכולות הארגוניות.

כניסה לתפקיד ניהולי - מעבר יזום ונכון

כניסה לתפקיד ניהולי הינה צומת קריטית למנהל הנכנס לארגון. מדובר בתהליך עמוס ומרוכז מנטאלית, רגשית ובין-אישית. כניסה לתפקיד מהווה הזדמנות לאתגר לשנות ולהגשים. אך זהו תהליך לוחץ, אינטנסיבי, רווי ציפיות ומהמורות, וגובה מחיר גבוה לטעויות. ניתן לתכנן את תהליך הכניסה ובכך להפחית `שגיאות של מתלמדים`, לשפר את האפקטיביות של ההתמקמות בארגון, עיצוב הציפיות הראשוני ועקומת הלמידה לפני ותוך כדי התפקיד. מטרות הסדנה: § תכנון של כניסה אפקטיבית לתפקיד ניהולי. § סריקת הכשלים הפוטנציאליים וההזדמנויות בתהליך כניסה לתפקיד. § הקניית כלים לשיפור המיקוד, השליטה וסדרי העדיפויות של המנהל בכניסתו לתפקיד. § תרגול מעשי של שלבי הכניסה לתפקיד - כולל התאמה אישית.

"קצר ולעניין"
איך לקצר זמני ישיבות ודיונים תוך שמירת האפקטיביות שלהם

אחד מכלי הניהול המרכזיים והמשפיעים של המנהל הוא קיום של ישיבות ודיונים, זאת, מאחר והחלטות רבות בארגונים מתקבלות במסגרת של ישיבות. עם זאת, ישנם קשיים רבים במהלך הישיבה: בזבוז זמן יקר, ניתוב הפרעות, מאבקי כח והתנגדויות והתווית הדיון ע"פ סדר היום. אם כל זה עבר בשלום, יש להביא את הישיבה או הדיון למטרתם: החלטה, תאום, יידוע וכד`. ואח"כ לדאוג ליישום התוצאה בשטח, כל זאת בתנאי שהמשתתפים הגיעו מוכנים. השאלה העומדת בפני כל מנהל הינה: כיצד להשיג את התוצאה האפקטיבית שלשמה נערכת הישיבה או מתקיים הדיון. הסדנה תעסוק בהשבחת מיומנות ניהול ישיבות ודיונים. מטרות הסדנה: § הקניית מיומנויות וכלים לשיפור ההובלה וניהול ישיבות ודיונים. § טיפול בהפרעות ובהתנגדויות במהלך הישבה. § נתינת כלים להתמודדות עם מצבים טעונים בישיבות. § איך לכוון את הישיבה לכיוון אפקטיבי כמשתף. § כלים ליישום החלטות של ישיבה ודיונים בשטח.

ניהול צוות - עקרונות ודרכי פעולה

במהלך חייו המקצועיים של מנהל הוא נדרש לעבוד במסגרת צוותי עבודה שונים בהרכבם ובמטרותיהם. מעבר למובחנות תפקיד מנהל צוות, ניתן לצקת אליו תכנים ודגשים שונים. ניהול אפקטיבי של צוות נבחן בכך שהמנהל יכול להפיק מהצוות את המירב תוך מיצוי כוחו הסינרגטי. מן הראוי שמנהל יזהה את הדפוסים המאפיינים את הצוות ובד בבד ישכיל לסגל לעצמו סגנון ניהולי התואם את מטרת הצוות, בשלותו וצרכיו. תכני הסדנה: § גיבוש עקרונות לעבודת צוות אפקטיבית. § שלבי התפתחות צוות וזיהוי המצב הצוותי של כל משתתף. § עוצמות לעומת כשלים בעבודת צוות. § בעיות במסגרת עבודת צוות - דרכי התמודדות.

הכנת תוכנית עבודה שנתית

שינויים רבים מתרחשים בסביבה הארגונית ובשל כך לארגון המודרני יש צורך להסתגל לשינויים אלו. מהשינויים הללו עולה הצורך ביצירת כלים שיטתיים ותכנון ובקרה. מנהלים נזקקים לידע בהכנת תכנית עבודה שנתית ובכלים לביצוע בקרה על תכנית זו. כמו כן עליהם להכין דו"חות בקרה בהתאם למדדים מקובלים ולהסיק מהם מסקנות אופרטיביות. מטרות הסדנה: § הבנת החשיבות של תהליכי תכנון ובקרה בארגון המודרני. § הבנת יתרונות התכנון ומגבלותיו. § הבנת תהליך הבקרה והצורך בו. § הבנת השימוש במדדי בקרה.
בסדנה נלמד: את מהות התכנון, תהליך התכנון, הגדרת מטרות, בניית תכנית עבודה שנתית, תהליך הבקרה ועוד.

ניהול רזה

הסביבה העסקית הדינמית והתחרותית הביאה לצורך בשינוי תפיסות עולם בניהול ותפעול מערכות ייצור ושרות. גישת ה"ניהול הרזה" (Lean Managment) ובעקבותיו התפתחות ה"ארגון הרזה" (Lean Enterprise) התפתחו כגישות מקצועיות בכדי להתמודד עם הצורך בהפחתת עלויות תוך הקטנת זמן תגובה ושיפור באיכות המוצרים והשירותים המסופקים ללקוחות. מטרות הסדנה: § הצגת הגישה הניהולית החדשה ויתרונותיה לארגון. § מתן כלים ותכנית ליישום התפיסה בארגון.

תפקידי המנהל/ת במניעת הטרדה מינית בארגון

כידוע אחת מדרישות החוק למניעת הטרדה מינית ממעסיק, היא לקיים פעולות הסברה והדרכה בנושא וזאת כמרכיב מרכזי בצעדי המנע הנדרשים ממנו במסגרת אחריותו המיוחדת על מעשיהם או מחדליהם של עובדיו והממונים מטעמו בנושא ההטרדה המינית. מטרות הסדנה: § ללמד מנהלים כיצד לקחת חלק פעיל ומוביל במניעת הטרדה מינית והתנכלות במסגרת יחסי עבודה. § להקנות למנהלים כלים הנחוצים להתמודדות עם תופעות המתעוררות בנושא של הטרדה מינית במסגרת יחסי העבודה, תוך שימת דגש על הצד היישומי.

המזכירה/מנהלת הלשכה כדמות מרכזית וכמעצבת תהליכים בארגון

הארגון המודרני מחייס שינוי בתפיסת תפקיד המזכירה/מנהלת הלשכה מפונקציה טכנית צרה לעבר צומת מידע וויסות מהלכים בסביבתה המתפתחת. מהפיכת השרות בעידן האיכות מחייבת הכשרתה של המזכירה/מנהלת הלשכה למצוינות בתפקידה, לשינוי דפוסי התנהגות וחשיבה ולפיתוח מיומנויות ממוקדות לקוח, הן פנימי והן חיצוני. מטרות הסדנה: § שיפור התקשורת הבין אישית והתוך ארגונית. § יצירת קבוצת עמיתים המתמודדת עם קשיים מקבילים. § שיפור ואימון במיומנויות תקשורת אסרטיבית. שיפור התדמית האישית. § יכולת התמודדות עם מורכבות הזהות התפקודית.

סגנונות תקשורת - הבחירה להצלחה

בסביבת העבודה המודרנית, מנהלים ועובדים עומדים בפני שינויים תכופים ונדרשים לעמידה ביעדים ארגוניים, תוך התמודדות אפקטיבית עם מתחריהם. מנהלים ובעלי עסקים מתמודדים עם שאלות כמו: "מדוע קורה שבמערכות יחסים בעלות אינטרס משותף כמו: מנהל-עובד, עובד-עובד, מנהל-מנהל, מופיעים מתחים והתנגדויות?" או "איך זה, שלמרות המעמד הנכבד אליו הגעתי ולמרות שהממונים עלי מרוצים ממני מאד, אני לא זוכה להקשבה והערכה מהעובדים שלי?" הצלחתו של כל ארגון מותנית ביכולתו למצות את הפוטנציאל האנושי, תוך יצירת מחוייבות גבוהה, איכפתיות ושיתוף פעולה בין עובדיו. מכאן עולה חשיבות איכות התקשורת הבינאישית בין עובדים, מנהלים ולקוחותיהם. מטרות הסדנה: § צמצום מתחים וחיכוכים במערכות היחסים השונות. § שיפור המחוייבות, המוטיבציה ושיתוף הפעולה. § יצירת "נקיון" ובהירות במערכות יחסים, אישית ומקצועית. § פיתוח מנהיגות ושיפור מיומנויות בניהול.

תקשורת בינאישית אפקטיבית והשפעתה על יחסים בעבודה

"מפגש של שני אנשים הוא כמו מפגש של שני חומרים כימיים: אם קיימת תגובה שניהם משתנים" (קארל יונג) סביבת העבודה מזמנת לנו מפגשים עם אנשים שונים. פעמים רבות הבדלי סגנון ופערים בציפיות בין אדם לאדם גורמים לכשלים וחסמים בתקשורת המובילים לחוסר יעילות, ירידה במוטיבציה ויחסי עבודה עכורים.
בסדנה זו נלמד את היסודות לתקשורת בינאישית טובה, ואת המפתח למיצויה המקסימלי בעבודת צוות, בדרך להשגת אפקטיביות רבה יותר בכל רבדי הארגון. מטרות הסדנה: § הקניית כלים ופיתוח מיומנויות ליצירת תקשורת בינאישית טובה ואפקטיבית. § היכרות עם גישות אימון להעלאת המוטיבציה, הרחבת יכולות הלמידה ושיפור הביצועים שלך ושל אחרים. § תרגול מעשי בהרחבת קשת התגובות האפשריות בהתאמה למגוון סיטואציות משתנות.

טיפול יעיל בתלונות לקוחות

כל ארגון מוכוון לקוח צריך לפתח מבעוד מועד מנגנוני טיפול בתלונות ולבנות שיטות התאוששות מבעיות וכשלונות הנוצרים מול הלקוחות. היכולת להתמודד היטב במצבים אלה עשויה לקבוע את ההבדל בין לקוח בלתי מרוצה וממורמר ובין לקוח שבע רצון ונאמן. מטרת הסדנה: § להקנות למשתתפים כלים שיאפשרו להם לתפקד היטב מול הלקוח המתלונן ולהפוך אותו ללקוח שבע רצון ונאמן.

תקשורת שיווקית אפקטיבית

במציאות הדינמית והגועשת, כמו גם במשק בתנאי משבר, מתרבות הדרישות ממנהל השיווק. עליו להוכיח את עצמו ללא הרף ולהביא תוצאות עסקיות בארגון. באופן זה יש בידו פחות זמן להשקיע באמצעי התקשורת השיווקית: ברושור, פולדר חברה, גלויה, קומוניקט, אתר אינטרנט או פרסום בעיתון, בין אם הוא כותב אותם בעצמו או מנחה גורם חיצוני. בסדנה לתקשורת שיווקית למנהלי שיווק, פרסום ומרקום, נפרוס מגוון כלים רחב, מיומנויות וידע כיצד לשפר את איכות התוכן ולהגביר את אפקטיביות התקשורת השיווקית בארגון שלך. מטרות הסדנה: § להכיר את העקרונות העומדים מאחורי בניית מסר אטרקטיבי ואפקטיבי. § ללמוד כיצד להעצים את העברת המסר על-ידי כל אחד ממרכיבי תמהיל התקשורת השיווקית § להקנות כלים מעשיים לשיפור המיומנות והאפקטיביות של הכתיבה השיווקית.

שימור לקוחות תוך שימוש בהקמת מועדוני לקוחות

מחקרים שנעשו בארה"ב מוכיחים כי עלות השגת לקוחות חדשים גבוהה פי חמישה מעלות שמירת לקוחות קיימים, דבר הממחיש את הצורך בגישה שיווקית חדשה שתקל על ההתמודדות העסקית בסביבה תחרותית. בתקופה האחרונה התפתחה גישה שיווקית שונה בשם שימור לקוחות (Customer Retention) הדוגלת בטיפוח יחסים איכותיים ארוכי טווח עם לקוחות החברה תוך הבנה לצרכיהם והיענות מקסימלית לציפיותיהם. מכאן קצרה הדרך להקמת "מועדוני לקוחות", שמטרתם שמירה על לקוחות החברה והגברת שביעות רצונם. השתלמות זו תדון בגישה חדשה והתאמתה לצרכי המשתתפים בה. מטרות הסדנה: § להקנות לאנשי השיווק והמכירות ידע עיוני בתחום "שימור לקוחות". § לפתח יכולת אישית ומיומנות מקצועית בתפעול "מועדוני לקוחות".

איך יוצרים יחסי אמון ושיתוף שיובילו לתוצאות עסקיות?
(מודל Being52)

מדוע במרבית המשברים שארגונים חווים, בשני העשורים האחרונים, מגיעים למסקנה שבדיעבד הכתובת היתה על הקיר? מה מבדיל את הארגונים בעיני לקוחותיהם כאשר הטכנולוגיה לא מהווה מנוף לבידול? שלושת האתגרים הניהוליים, המשותפים לארגונים בסביבה גלובלית היום: איך לתרגם במהירות את ציפיות הלקוח לערך מוסף משופר עבורו ועבור הארגון? איך לתרגם במהירות את ציפיות היחידות בארגון אחת מהשנייה לערך מוסף משותף ללקוחות ולארגון? איך לתרגם במהירות את ציפיות העובדים לערך מוסף ניהולי משופר עבור הלקוחות והארגון? באמצעות מודל Being52 (מודל זרוק) לשיפור מתמשך בשירות ללקוח באופן רווחי לארגון, ירכשו כלים ניהוליים תוך פעילות בסדנה חווייתית שיאפשרו: § גיוס העובדים לשיפור בשירות ללקוח. § חיזוק שיתוף הפעולה הפנים-ארגוני. § שיפור השירות ללקוח באופן רווחי לארגון.

שיפור יכולת ההשפעה, העצמה והשכנוע

לכל אדם יש את מקורות ההשפעה והשכנוע אותם הוא מפעיל בכל עת בו עליו לקדם רעיון, מוצר, שירות או תהליך עליו הוא אחראי. לעיתים הוא עושה זאת מול קהל מוכר ולעיתים מול קהל עוין. לעיתים זה יהיה למול אדם אחד ולעיתים למול קבוצה של אנשים. ההדרכה מציגה את מרבית מקורות ההשפעה והשכנוע הקיימים כיום בספרות המקצועית בתחום הפסיכולוגיה, תוך ביצוע מחקר מקיף. מטרות הסדנה: § שיפור יכולות והקניית מיומנויות השפעה ושכנוע. § הכרה עם הסיבות לאי השפעה וחוסר יכולת השכנוע. § הצגת מעל 30 דרכים ליצירת תהליכי השפעה ושכנוע.

כיצד לתגמל ולהמריץ אנשי מכירות

תגמול עובדים בכלל, ותגמול אנשי מכירות בפרט בינו כלי להנעת העובדים והארגון. חברות וארגונים משקיעים כסף, אנרגיה, ומפתחים שיטות ונוסחאות בניסיון לתגמל ולהמריץ את אנשי המכירות. המנהלים מעודדים תחרות, מעניקים בונוסים ותמריצים. הרבה פעמים אנו נתקלים בתופעה שבה אנשי המכירות פועלים לטובתם האישית ולא לטובת הארגון. איש מכירות שרוצה להגדיל נתח מכירות לא בטוח שהוא ירצה להעניק מהידע שלו לסוכן אחר אלא יעדיף לשמור סודות מקצועיים ולהגדיל את רווחיו האישיים. כמו כן התסכול והשחיקה בקרב אנשי מכירות הולך וגדל. מטרות הסדנה: § למידה על הנעה ותגמול בכלל ובמערכות מכירה וטלמרקטינג בפרט. § הבנת הקשיים והטעויות הנעשות בהנעה ותגמול של אנשי מכירות וטלמרקטינג. § הבנת הכשלים החבויים במודלים הנפוצים. § למידת הקשר שבין הגישות המקובלות להנעה ותגמול של אנשי מכירות וטלמרקטינג, לבין כשלי ביצוע (מכירות לא איכותיות, קשיים בשימור עובדים, שחיקה ועוד). § נדון בסוגיה האם רק שכר הוא תגמול? § הבנת המסר הכפול והכוחות המנוגדים הפועלים על המוכרן. § הכרת מודלים חדשניים לתגמול ולהנעת מוכרנים. § למידת דרכים מתאימות יותא להנעה ותגמול של אנשי מכירות וטלמרקטינג. § הבנת הקשר שבין שיטות התגמול לבין איכות המנהלים.

אמנות המכירה

"היכולת למכור את אותו המוצר לאנשים שונים בצורות שונות ולכולם לומר רק את האמת" היא אמנות המכירה. הסדנה תשפר את יכולת המשתתפים בה במכירת המוצרים השונים אותם עליהם למכור, בטיפול בהתנגדויות הלקוחות, ותעזור למצוא דרכים להתמודדות עם לקוחות במפגשי פנים אל פנים וסגירת עסקה לשביעות רצון הלקוח והארגון. בין הנושאים שילמדו: § תכונות וכשרונות איש המכירות הטוב. § מה על איש המכירות לדעת. § כללי עשה ואל תעשה במכירה. § צורת הפנייה הנכונה ללקוח. § תהליך המכירה - שלב אחרי שלב. § הבנת והכרת צרכי לקוחות. § תהליך הצגת המוצר המתאים. § טיפול בהתנגדויות.

פיתוח עוצמה אישית במכירות

סדנה זו מיועדת לאנשי מכירות פעילים הרוצים לחזק את המוטיבציה והחוסן האישי. לאלו הרוצים לחזק את היכולת להתמודד עם כשלונות, התנגדויות ותחרות אגרסיבית מול לקוחות קשים. סדנה זו באה לשכלל, לפתח, להעמיק ולהרחיב את כישורי המכירה והיכולת להצליח במכירות לאורך זמן. מטרות הסדנה: § תכנון אסטרטגי §  עבודה ע"פ יעדים § תקשורת בינאישית § זיהוי סוגי קונים ומוכרים § שיחת מכירה מקצועית § תהליך המכירה § מניעת התנגדויות וטיפול בהן § עקרונות וטכניקות לסגירת עסקות.

סדנה מקצועית לנותני שירות ללקוחות פנים ולקוחות חוץ

בתקופה בה התחרות מתעצמת, עם חדירתם של גופים עסקיים נוספים לשוק הגלובאלי, השרות ללקוח הוא אחד הגורמים המכריעים ביצירת יתרון של הארגון על פני מתחריו. לאור מצב השוק חייבת החברה לרתום את עובדיה ל"מדיניות שרות" שתבטיח את שיפור איכות השירות ללקוחות פנים וללקוחות חוץ. תפיסות שירות חדשות שיוצגו ויעמדו לדיון, יסייעו למשתתף לנתח את החשיבה האסטרטגית של הארגון שיוביל לשיפור מעמדו ורווחיותו. מטרות הסדנה: § הקניית כלים יישומיים לפיתוח תרבות שירות בחברה. § שיפור איכות השירות המוענק ללקוחות פנים וחוץ. § יישום תפיסות והטמעתן בקרב מנהלי החברה ועובדיה בשטח. § טיפול ב"לקוחות פנים" בעיתיים ותובעניים במיוחד.

ניהול התנגדויות וקונפליקטים בגישה חדשנית לסגירת עסקה
פריצת דרך בכל הנוגע לניהול ולהתמודדות עם התנגדויות וקונפליקטים

מה הסבירות שאתה תהפוך כל התנגדות להזדמנות מוסווית לקידום האינטרסים ולסגירת עסקה? בסדנה תיחשפו לחשיבה חדשנית, הנוגדת את הפארדיגמות המקובעות של שכנוע והתנצחות, וזורמת עם "טבע הדברים" המוביל לשותפות, להבנה ולהסכמה. מטרות הסדנה: § לדעת לצאת מכל מצב של תקיעות והתנגדות להגדלת נפח המכירות § מהם הסודות הפנימיים והיסודות השורשיים שבבסיס ההתנגדויות. § כיצד ללכת עם "טבע הדברים" של ההתנגדות ומדוע לעשות זאת? § איך להפוך כל התנגדות ותקיעות - לתחילתן של חשיבה חיובית ושיחה § כיצד לקדם סגירת עסקאות בכלל ואינטרסים בפרט על ידי ניהול נכון של התנגדויות.

Networking שיווק מפה לאוזן

"הקשרים שלך שווים זהב - הגיע הזמן לעשות מהם כסף". Networking הוא תחום מוכר, כולם מדברים על זה אבל מעטים משתמשים בו. מנהלי שיווק, מכירות ומותג מחפשים לקוחות חדשים, שימוש נכון ברשתות הקשרים שלהם ושל סביבתם יכול לקדם עסקים ולהביא לקוחות חדשים במינימום זמן והוצאות. מודל FCN הוא מודל חדשני לניהול מארג הקשרים העסקיים, הוא מלמד איך להשתמש בהם בצורה יעילה יותר ואיך להפוך אותם למניבי הכנסה. מטרת הסדנה: § ללמד איך להפיק את המקסימום מקשרים ואיך להפוך את אותם הקשרים לכלי מעשי - יישומי שיביא לתוצאות עסקיות איכותיות יותר ומשמעותיות יותר.

טיפול בלקוחות "קשים"
כלים מעשיים לשיפור השירות ללקוח

אחת הנקודות הבעייתיות בתחום השיווק, המכירות והשירות ללקוח הינה הטיפול בלקוחות "קשים". כיצד מתמודדים עם לקוחות לא מרוצים או תובעניים המביעים את חוסר שביעות רצונם? זה יכול להתחיל מלקוחות כועסים שלא מדברים (פנים חמוצות, שפת גוף המביעה חוסר נוחות אמיתית וכד`) דרך תלונות כתובות על יחס או שרות שלא הלם את הציפיות, וכלה בלקוחות הצועקים ומתפרצים על נותן השרות. מטרת הסדנה: § לפתח כלים חשיבתיים והתנהגותיים לשיפור התקשורת עם לקוחות "קשים".

הלקוח לא תמיד צודק
האם מותר להגיד ללקוח לא?

"אני רוצה הנחה", "אני רוצה מתנה", "למה זה לא עובד", "הבטחתם לי בשבוע שעבר", "אצל המתחרים יותר זול" - כל מי שפוגש לקוחות שומע משפטים מסוג זה. הדילמה ברורה - להסכים תמיד עם הלקוח (כי "הלקוח תמיד צודק") או להסביר לו בדיוק במה הוא טועה, מה הוא לא מבין ומתי הוא משקר. המצב הזה יוצר קושי כפול: לנציג השרות או המכירות - מה להגיד וכיצד להתנהג, למנהל - כיצד לנהל את הנציג הנמצא "בין הפטיש לסדן". בסדנה זו ניתן ללמוד כיצד לפעול במצבים יומיומיים אלה. מטרות הסדנה: § אבחון הקשיים בניהול קשרי לקוחות: הלקוחות ונותני השרות. § הכרות עם גישות לניהול קשרים עם לקוחות, המאפשרים לקוח מרוצה, תוך מניעת שחיקת עובדים. § למידת דרכים לניהול קשרי לקוחות בצורה אפקטיבית, ובמיוחד במצבים מורכבים.

"אם אין אני לי - מי לי?" - סדנה בשיווק אישי

מהו שיווק אישי? למה צריך ללמוד שיווק אישי? איך מבצעים הלכה למעשה שיווק אישי? בסדנה זו נלמד את הנושאים הבאים: § מיומנויות לפיתוח נוכחות אישית: פיתוח מותג אישי, ללמוד למכור - איך לשווק את עצמך?. § הצגה עצמית והצגה מקצועית. § מפגשים מן הסוג העסקי: מה עושים בפגישה ראשונה כדי שתהיה שניה?, הכנה לפגישה עסקית, ניהול פגישה עסקית, אסטרטגיה לבניית קשרים - Networking לעסקים. § תורת ה small talk כמקור לאיסוף מידע, תקשורת עסקית בדואר אלקטרוני ובטלפון. § כיצד לגרום לאנשים להקשיב לך?: פרזנטציה - להשפיע ולשכנע, השפה מעבר לשפה, שפת הגוף כשפה משלימה. § הופעה כמסר תקשורתי: פרוטוקול עסקי - עשה ואל תעשה. הסדנה מלווה בתרגול אישי.

ניהול מכירות

ההתמקצעות הגוברת בתחומי עיסוק שונים אינה פוסחת על מנהלי המכירות. עמידה ביעדים השיווקיים של הארגון מחייבת התמחות של מנהלי המכירות בדרכים ובשיטות לניהול אסטרטגיית המכירות של הארגון. כמו גם בשיטות לניהול צוות מכירה, כולל מיון והכשרת המוכרנים. הנושאים בהם תעסוק הסדנה: § תפקיד מנהל המכירות. § ניהול אסטרטגיית מכירות: קביעת יעדים, יתרונות וחסרונות בשימוש בגורמי מכירה חיצוניים, דיווח ובקרה. § ניהול אנשי מכירות: ארגון ומבנה כח המכירה, גיוס אנשי מכירות, כישורים ותכונות רצויים לאיש מכירות, הדרכת אנשי מכירות, הנעה ותגמול אנשי מכירות, הערכת אנשי מכירות.
מטרות הסדנה: § להבין את תפקיד מנהל המכירות לאשורו. § להקנות כלים לניהול אסטרטגיית מכירות. § מתן ידע בנושא ניהול אנשי מכירה.

"ארגז כלים" להנעת אנשי מכירות

כיצד להניע את איש המכירות ולהוביל אותו לביצועי שיא? למנהלים העוסקים בניהול והפעלת אנשי מכירות ניצב האתגר היומיומי והוא: הנעה ויצירת מוטיבציה בקרב אנשי מכירות וזאת ע"י התגמולים והתמריצים "הפסיכולוגיים". בסדנה זו יוצגו כלים מעשיים ליישום אפקטיבי של מודלים ממדעי ההתנהגות להנעת אנשי המכירות לביצועי שיא ומודל יעיל לתכנון, בצוע ובקרה של פעילות אנשי מכירות ע"פ יעדים. בין הנושאים שילמדו: § מגבלות ההנעה באמצעות כסף בלבד. § תגמולים "פסיכולוגיים". § עבודה ע"פ יעדים, שיחת תכנון יעדים.  שיחת משוב ועוד.

שיפור רמת השרות בטלפון

הטלפון ככלי אסטרטגי בעולם העסקים מניע את הקשר עם הלקוחות. שיפור השרות בטלפון תורם ישירות לשיפור מערכת היחסים עם הלקוחות וגורם להם להיות לקוחות מרוצים, קבועים ונאמנים. מחקרים מראים כי נותן שרות מקצועי בטלפון היוצר רושם ותדמית חיובית מהווה גורם משמעותי בשימור לקוחות ועידוד מכירות. שיעור השימוש בטלפון ככלי לביצוע עסקאות והעברת מידע תופס בשנים האחרונות מקום של כבוד. השרות ללקוח באמצעות הטלפון אינו דבר של מה בכך, אלא דורש מיומנויות שרות ייחודיות. לעיתים, נקודות כמעט שוליות הדורשות שינוי מינימלי, מקבלות בעיני הלקוח משמעות רצינית של שרות מעולה. במתן השרות ללקוח, נותן השרות חשוף לסוגים שונים של לקוחות, דבר הדורש מיומנויות התאמה מהירות ומיידיות ללקוח מעברו השני של הקו, לאחר זיהוי הדמות שעימה הוא מדבר. יכולתו של נותן השרות לתת ערך מוסף, תוך מתן שירות אדיב ומקצועי, משפרת רבות את רמת השרות בטלפון. מטרת הסדנה: § הקניית ידע, כלים ומיומנויות לניהול שיחות טלפון מקצועיות ויעילות.

חובות בעייתיים - איך לשפר את הגבייה מהלקוחות?

טיפול בחובות בעייתיים הינה פעולה מורכבת הכרוכה לא פעם בהתמודדות עם קונפליקטים, היקלעות למצבי אי-נעימות, ניהול משא ומתן בתנאי לחץ, אלתור ותמרון של פתרונות לא שגרתיים. בארגונים רבים נדרשים מנהלים, אנשי מכירות, אנשי גבייה וכספים לטפל בגביית כספים עבור חובות בעייתיים, ישנים, מתיישנים וחובות שבמחלוקת. התמודדות לא נכונה בסיטואציה מורכבת מסוג זה עלולה להחריף את העימות עם הלקוח, לגרום דחייה נוספת של התשלום ולעיתים קרובות להסתבכות בתביעות משפטיות ובהוצאות כספיות כבדות. מטרות הסדנה: § הקניית כלים התנהגותיים הדרושים לטיפול בחובות בעייתיים. § שיפור כישורי התמודדות במצבי עימות, אי-נעימות, מניפולציה ועורמה בהם נוקטים "חייבים". § הצגת אופציות שונות לגביית חובות בעייתיים.

ניהול השיווק הלכה למעשה

ניהול שיווק מתמקד ביכולת לנהל מערכות שיווק של החברה בצורה שתביא לרווח מקסימלי בטווח הנראה לעין ולאורך זמן. מול מנהל השיווק עומד האתגר: כיצד לזהות את פלחי השוק ואת הצורך במניע את הצרכנים. יכולת זיהוי טובה, גמישות מחשבתית ויכולת לתרגם צרכים לפעולה בשטח, הינה מהות ההצלחה בתחום השיווק. בסדנה זו נלמד כיצד בונים תכנית שיווק אפקטיבית ועל איזה עקרונות לבסס אותה. מהם פלחי השוק הרלוונטיים, צרכנים, תיק עסקים, בידול, מיתוג מוצרים וסולמות הערך על פיהם הצרכנים ישפטו את המוצר/שרות. כמו כן נלמד לקבוע יעדים או תוצאות ולגזור מהם תכנית אופרטיבית.

>> קורסים לייצור, תפעול ולוגיסטיקה
>> קורסים במשאבי אנוש והדרכה
>> קורסים לדירקטורים
>> קורסים לתחום הפיננסים

 



ליצירת קשר לחצ/י כאן