חדשות
  1. ברוכים הבאים ל HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה תמצאו באתר ? צ'ט און ליין ועוד...

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

תפקידה של מחלקת משאבי האנוש בתקופת הקורונה

מנהלים ועובדים לא היו צריכים את משבר הקורונה בכדי להכיר בחשיבותה של מחלקת משאבי אנוש בארגון. עם זאת, משבר הקורונה הוכיח והדגיש את השפעתה האדירה של המחלקה על הארגון כולו. בימי שגרה עבודתם של מנהלי משאבי האנוש מאתגרת, אך תקופת הקורונה (תקופה שאורכת כבר כמעט שנה), הציבה אתגרים חדשים, התמודדויות חדשות ואילצה את מנהלי משאבי האנוש (יחד עם כל העובדים) להסתגל לתנאי עבודה חדשים.



לא אחת מכונים מנהלי משאבי אנוש בארגון כ"אבא ואמא" של הארגון, ולא במקרה. אנשי משאבי האנוש הם אלו המגייסים את העובדים, קולטים את העובדים החדשים, דואגים לקבלת פנים חמימה, לגיבוש ורווחת העובדים ופעמים רבות הם החולייה המקשרת בין העובדים למנהלים. אז איך נראה תפקידם של מנהלי משאבי האנוש ברבעון הראשון ל-2021?

 

מנהלי משאבי אנוש בארגון בתקופת הקורונה – תפקידם השתנה?

אפשר לומר כי התפקיד במהותו לא השתנה, אך בהחלט הפך מאתגר יותר. כידוע, מנהלי משאבי האנוש מברכים על היחסים הבינאישיים – שלהם עם העובדים, של העובדים עם המנהלים וכן הלאה. כעת, "הודות" למשבר הקורונה, התקשורת ברובה נשענת על אמצעים דיגיטליים. כתוצאה מכך, התקשורת באופן זה מרגישה (למנהלי משאבי האנוש וכמובן שלעובדים), יותר מרוחקת ופחות אישית.

 

למרות האתגרים (ישנם אלו שאף יכנו אותם "קשיים"), מחלקת משאבי האנוש נאלצת להמשיך ולבצע את תפקידה – באותו סטנדרט ובאותה מקצועיות. באחריותה של מחלקת משאבי אנוש בארגון לבצע בין היתר את הדברים הבאים:

  • גיוס וקליטה של עובדים חדשים
  • חלוקה לקפסולות – אילו עובדים מגיעים למשרד בכל יום
  • משובים, הערכת עובדים
  • רווחת העובד
  • מענה על שאלות מקצועיות של עובדים
  • הפצת מסרים ועדכונים לכל העובדים באמצעות הודעות תפוצה ארגוניות, ניוזלטרים, תוכנות של הארגון וכיוצא בזה
  • ובגדול: מנהלי משאבי אנוש בארגון דואגים להכל ולכל עובד בנפרד

 גיוס עובדים בתקופת הקורונה – מהם האתגרים הצפויים?

כמנהלי משאבי אנוש, מי כמוכם יודע עד כמה גיוס עובדים אינו משימה כל כך פשוטה. כידוע, אתם נמדדים על איכות הגיוס ולא על כמות הגיוס, כך שאינכם מתפשרים על תהליך מיון יסודי ומקצועי. לכאורה, נדמה כי אין דבר פשוט יותר מלגייס עובדים בקורונה: לא מעט עובדים הוצאו לחל"ת, רבים פוטרו וכעת ישנם המון מועמדים פוטנציאליים למשרות אצלכם.

 

אז מצד אחד, זה נכון. אכן ישנו פוטנציאל לגיוסים איכותיים משום שישנם המון בעלי תפקידים שאיבדו את עבודתם ומחפשים עבודה חדשה. עם זאת, ישנם אתגרים:

  • לא כל העובדים שיצאו לחל"ת ממהרים לחפש עבודה חדשה. ישנם אלו המעידים כי הם מעדיפים "לשבת בבית" ולקבל דמי אבטלה.
  • ישנם בעלי תפקידים עובדים שלמרות החיזורים מהחברות המתחרות, מסרבים בנימוס להצעות המגיעות אליהם מארגונים מתחרים דווקא בגלל התקופה ("הקורונה היא לא הזמן להחליף מקום עבודה...").
  • ועל כל פנים, מכם מצופה להמשיך ולגייס הון אנושי איכותי, גם כשהנסיבות ותהליך הגיוס עצמו (המתבצע לרוב בזום), אינו פשוט. 

 

זמינות מקצועית ורגשית לצוות העובדים

מנהלי משאבי האנוש מוגדרים לא אחת כ"אבא ואמא של הארגון", זוכרים? סימני השאלה גוברים על סימני הקריאה בכל הקשור למשבר הקורונה, כך שלעובדים רבים מטבע הדברים ישנן המון שאלות. אל מי הם פונים עם שאלותיהם? לרוב, לעובדי מחלקת משאבי אנוש בארגון. בעקבות משבר הקורונה, מספר הפניות למחלקת משאבי האנוש – גדל משמעותית:

  • מצופה מכם ללמוד את כל העדכונים החדשים והרלוונטיים (למה זכאי עובד בבידוד / האם העסק נפתח או נשאר סגור / מה הצפי לפתיחתו המחודשת, איך מחושבים דמי בידוד, האם עובד בבידוד יכול/צריך לעבוד מהבית וכן הלאה)
  • נדרשת מכם זמינות גבוהה בכדי לספק מענה אישי ואדיב לכל אחד מעובדי הארגון
  • לעתים, תמצאו עצמכם כ"אוזן קשבת" לקשיים הרגשיים של העובדים ("מתי יחזירו אותי מחל"ת? אני לא עובד כבר המון זמן..." / "אני חושש שאהיה הראשון שיפטרו...")

 

 


הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *