חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

עידוד לחשיבה יצירתית במרחב העבודה החדש

אירועי התקופה האחרונה שפקדו את הארץ ואת העולם, מציבים בפני ארגונים אתגרים חדשים הנדרשים לפתרונות סופר יצירתיים ומהירים. 
המשבר עדיין לא מאחורינו, גם כולנו כבר מבינים שזו השגרה שלנו לזמן הקרוב, ועם זאת העסק ממשיך לעבוד וצריך לייצר הכנסות, לייצר תנועה ובעיקר לעבוד חכם ויעיל.
דווקא עכשיו חשוב לשנות צורת חשיבה, לעדכן מודלים עסקיים, ולשנות התנהלות יומיומית. 

ודווקא עכשיו, כאשר יש כל כך הרבה אילוצים, אלו הם התנאים האידיאליים ליצירתיות, אם נותנים לה את המסגרת והבמה הנכונה.

באיזה מצב אתם עכשיו?
כנראה 1 מתוך 4 האפשרויות הנפוצות ביותר שארגונים מוצאים את עצמם כרגע: 

1. "אנחנו בעצירה או בשימור על הקיים. מייצבים. ממתינים. זה עדיין לא הגיע לביצוע ושיחה בחדרי הישיבות" - אלו הם הארגונים, שבחלקם מוצאים את עצמם מוציאים לחל"ת, עובדים במתכונת מצומצמת מהרגיל או עובדים מהבית. אבל למרות ההאטה מרגישים שיעברו את זה בשלום. 
מתחילות אצלכם מחשבות על הגמשה / התרחבות לתחומים חדשים / פנייה לקוחות חדשים, אבל עדיין לא עובדים על אסטרטגיה חדשה. מבינים שצריך אבל לא ממהרים כי רוצים לעשות את זה נכון. לוקחים את התקופה כזמן למחשבה והתגבשות.

ארגונים מהסוג הזה, שיציבים מספיק כדי לשרוד את זה, הם אלו שהמדרגה הבאה שלהם מצריכה שינוי תפיסתי / התנהגותי. לא צריכים עכשיו הבראה, או הנשמה פיננסית, ועם זאת בשלים לבדוק ולעדכן את האסטרטגיה העסקית, לשנות את הגישה בניהול, את ההסתכלות על העשייה בתהליכים פנימיים, לבחון מחדש את המוצרים והשירותים. מבינים שהמפה השתנתה וצריכים להעמיק ולבחון את הנחות היסוד שמובילות אותם בקבלת החלטות והתנהלות חדשה.

למשל בתחום הניהול : סוגייה אחת מיני רבות שדורשת הערכות וחשיבה מעמיקה הוא תחום העבודה מרחוק, בין אם בגלל הבידוד, מחלה, הימנעות מתחבורה ציבורית, סגירת השמיים או מבחירה להמשיך לעבוד בפורמט חדש – מגמה שנפוצה עכשיו מאוד בארגוני היי-טק (אבל לא רק).
במקרה שלהם האתגר הוא: איך שומרים על תפוקות גבוהות, איך רותמים מרחוק, איך מנהלים מרחוק, כיצד שומרים על המוראל, על חיבוריות, על למידה והתפתחות, ועל תהליכי הדרכה וצמיחה?!

2. "עצר לנו העולם, אין לנו אוויר" - אלו שאצלם הכל עצר באופן כמעט מיידי, המוצרים או השירותים שלהם לא נדרשים והם לא מצליחים למצוא את הדרך להפוך לרלוונטיים. התחושה קרובה להישרדות קשה, הארגון והעובדים סבלו מלחץ, מתחושת מחנק ואי ודאות.

לא רק תחומי התעופה והבידור ספגו מכה קשה, עסקים רבים מוצאים את עצמם ללא לקוחות עקב שינויים מהותיים בהרגלי הצריכה. אלו הם הארגונים שנדרשים ממש עכשיו לעשות שינויים מהותיים במוצרים / בשירותים / בהנגשה ואולי אפילו בקהל היעד. 
האתגר: לבנות מודלים חדשים, לבחון מחדש את היכולות והעוצמות שלהם, לפרק את המוצר / השירות שלהם ולבנות מחדש. במצבים ייחודיים אף לבחון האם "המוצר המפורק" יעלה בשוויו על המוצר השלם. לשם כך נדרשת הבנה של שימוש נכון במשאבים וההון האנושי הקיימים. ואם לא יעשו את אלו, פשוט לא יוכלו לשרוד את הגלים הקרובים.

3. "אנחנו תכף מתים! דרישות מטורפות" – אלו הם שעובדים בטירוף, הם מגיעים לקצה גבול היכולת ומוציאים המון אנרגיה בשביל להמשיך ולעמוד בהבטחות וההתחייבויות ללקוחות שלהם. הם לא צריכים לשנות כלום במוצר או בשירות אבל צריכים להתחיל לעבוד על "פס רחב" ומיתוג מעסיק.

אלו הארגונים שעכשיו הזמן שלהם לעבוד על תשתיות של התרחבות, על חווית לקוח משודרגת, על התייעלות ועל שיפורים באספקה ובשירות, כדי שיוכלו להעלות את התפוקות והפרודוקטיביות ולהתאים את עצמם לדרישות החדשות והמגמות שבשוק.

במצבים אלו יש לתת תשומת לב, ובהפוך למה שקורה באופן טבעי בארגונים רבים, עכשיו זה כן הזמן לטפח את מיתוג המעסיק הפנים ארגוני וחווית העובד . בזמן שהמכירות לא נפגעו או אפילו עלו, יש להימנע מלקצץ בעלויות ובתחומים "הרכים". דווקא עכשיו העובדים "שנכנסו מתחת לאלונקה" נדרשים לתשומת לב מירבית כדי לשמר ולהשביח אווירה של פרודוקטיביות, למידה והתפתחות. הנזק הכי גדול שארגונים אלה עלולים לעשות בתקופה כזאת היא פגיעה במוראל, ומשם פגיעה מתמשכת בצמיחה.
האתגר: כיצד לשמר תפוקות גבוהות, טאלנטים, יעילות ופיתוח ההון האנושי, כדי שיישארו גם כשיעבור זעם.

4. "עבדנו על תשתיות – אפשר להמשיך" – אלו שניצלו את הזמן לעבוד על התשתית, שרצו לעשות את זה כבר המון זמן, ועכשיו יש להם סיבה טובה להתמקד. גם אם מייצרים מעט מכירות בתקופה האחרונה, הם יודעים שיהיה בסדר עוד מעט ובינתיים משדרגים את אבני היסוד של העסק שלהם. הם כבר מתחילים להתניע, אבל צריכים בעצמם לסגל הרגלים ושגרות חדשות.

אלו הארגונים שעכשיו הזמן שלהם להתחיל "בהרצה מחודשת", על כל המשתמע מכך, כי תשתיות חדשות דורשות ארכיטקטורה ארגונית ועסקית מתאימה, כמו גם שימוש נכון בנפשות הפועלות שבאחריותם לנהל את הצוותים הקיימים. 
מאחר ואנו נמצאים בתקופה חדשה, לאף אחד אין את "המתכון" לדרך הנכונה כי אף אחד מאיתנו עוד לא היה שם והרי כולנו מתמודדים עם מצב של אי ודאות וחוסר בניסיון עם מצב דומה. 
כעת נדרש תהליך של: עבודה > בחינה > מסקנות > שינוי. ואז שוב ושוב, עד שמוצאים את הדרך הנכונה.
האתגר: להצליח לייצב את המערכות תוך כדי תנועה, כדי למקסם תפוקות ותחזוקה איכותית של ההון האנושי.

כל אחד "מהטיפוסים הארגוניים" והדרך שבה הם מתנהלים עם המשבר, דורשים הבנה נכונה של המפה העסקית החדשה ופירוק והרכבה של הנחות היסוד, כדי להביא הבנות והתנהלות חדשה. כל אחת מהם נמצא בנקודת זמן אידיאלית לעשות זאת , מכיוון ששינוי ססטיינבילי דורש התנהלות בתוך מערכת אילוצים חדשה, והיא זאת שתביא יצירתיות ופרודוקטיבית.

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה ונשמח לדבר אתכם על זה :-)



לקח לנו 7 שנים להסביר לשוק למה כל כך חשוב לפתח חשיבה יזמית*. חשיבה יזמית היא כבר לא תבלין אקזוטי, היא ממש המרכיב הסודי וההכרחי לשינוי והתייעלות! 

* חשיבה יזמית = חשיבה המאפשרת לעבור למצב תודעה של יוזמה, העזה, יצירתיות, שיתופי פעולה, חשיבה רב-מימדית, השתנות מהירה, אופטימיות, התנהלות עסקית אקולוגית, חשיבה אסטרטגית, יעילות אנרגטית. 

אז בהתאם לתנאים החדשים, אנחנו שמחים להציג שלושה מוצרים חדשים שמתאימים בדיוק למצב החדש! שמתאימים לכל אחד מ-4 התסריטים המתוארים הנ"ל, כי לכולם נדרשים תוצרים חדשים – כל אחד עם הדגש שעליו צריך לעבוד עכשיו.

ExtraMind – התקופה הנוכחית מחייבת מנהלים להתבוננות חדשה על המציאות. המציאות החיצונית העוצמתית משפיעה על החווייה הפנימית של כל מנהל. 
במפגשי אחד-על-אחד נצלול לעומק בהקשרים של החוויה האישית והמקצועית שעוברת על המנהל, וביחד נתכנן אסטרטגיית התמודדות אפקטיבית. 
נבדוק אסטרטגיות לחשיבה יצירתית במצב הקיים, כיצד להעביר מסרים לעובדים וקולגות וכיצד ליצור אווירה של חדשנות והזדמנות, דווקא במרחב החדש.

סדנת "תוצרימעולים"  - בואו נודה בזה, מה שאתם הכי צריכים עכשיו זה "תוצרים מעולים", יעילים, יצירתיים ומהירים. נעזור לכם לצאת לדרך, במפגש שמתנהל בקבוצות קטנות (בהתאם לנהלים הבטיחותיים הנדרשים).

סדנה של 5 שעות, לקבוצה מובחרת של עד 12 אנשים, נשחק פרשביז לפתיחת היצירתיות והתודעה היזמית, ומיד נצלול לסשן ממוקד של יצירת "תוצרימעולים", שיעסוק בגיבוש רעיונות עבור הסוגייה שעליה תרצו לבחון עשייה מחודשת. בתום המפגש תצאו עם תמונת מצב ורעיונות פרקטיים ליישום. 

XLerate Innovation Lab – בין 4 ל- 6 מפגשים, לצוות חשיבה וביצוע. נלווה אתכם בהגדרת הבעיה, מיפוי התחומים שדורשים פתרונות חדשים, ליווי של התהליך תוך יישום חדשנות, ועבודה על מערכות יחסים ושיתופי פעולה שיקדמו תוצרים חדשים – הלכה למעשה.

הנושאים שבהם ניתן לעסוק הם: מוצרים חדשים, מודלים מעודכנים, קמפיינים חדשניים, רעיונות להתייעלות, התמודדות עם עבודה מרחוק, יצירת מקורות הכנסה חדשים, עבודה/למידה בקבוצות קטנות כדי לשמר התפתחות וצמיחה, מיתוג מעסיק, התמודדות עם צמצום צריכה ותנועה, ויצירת לקוחות מרוצים. 
אלו הם רק חלק מרשימת הצרכים שניתן לבחור להתמקד בהם. 

המפגשים יכללו, מודלים של חשיבה המצאתית וחדשנות, דוגמאות מהעולם, מיפוי צרכים ומשאבים זמינים, עבודה על שיתופי פעולה חכמים פנים ארגוניים, תכנים של השראה שיאפשרו התרוממות רוח ותעוזה, חלוקת עבודה ואחריות לביצוע וגם תרגול תוך כדי משחק שהוא חדר הכושר למוח שלכם.



דברו איתנו נשמח לעזור לכם למצוא פתרונות יצירתיים לכל האתגרים שאיתם אתם מתמודדים עכשיו. 

אשמח לשמוע מכם
רויטל פיזנטי
מנכ"לית פרשביז ישראל
_______________________________

הכותבת:
רויטל פיזנטי - Mindset Designer. מייסדת FreshBiz ישראל. מרצה. כותבת. מנחת סדנאות ותהליכים לפיתוח חשיבה יזמית. העבירה סדנאות לאלפי בעלי עסקים, מנהלים בארגונים, עובדים בחברות ולסטודנטים באקדמיה. מתמחה בחשיבה יזמית ויצירת תוצאות טובות יותר. שותפה לכתיבת הספר "היזמים החדשים" במהדורה בעברית. חוקרת ומלמדת עצמיות בתוך שיתופי פעולה ומערכות יחסים. בעלת ניסיון של 15 שנות תפקידים ניהוליים בארגונים עסקיים  גדולים. בעלת תואר בתקשורת ומנהל עסקים.

FreshBiz הינה חברה ישראלית גלובלית, הפועלת כיום במעל 30 מדינות בעולם ואשר מעבירה תהליכי שינוי חשיבה ושיפור מיומנויות לצוותים בארגונים המובילים בעולם.  
עוסקת ומלמדת את המיומנויות הנדרשות בעולם החדש והן שיתופי פעולה ברמה גבוה חשיבה יצירתית, פתרון בעיות, חדשנות, יוזמה והעזה.  


הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *