חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

ניהול עובדים

איך לשמור על שגרת העבודה בבית? 7 טיפים יעילים!

כמנהלי משאבי אנוש, גם אתם מוצאים עצמכם המון פעמים מתפקדים כ"פסיכולוג" של העובדים. בקשות, תלונות, קשיים, תקוות, שאלות והמלצות – כל אלו מופנים אליכם ע"י עובדי הארגון הבכירים והזוטרים. סביר כי בימים אלו, גם אתם מתבקשים לחלוק עימם טיפים שיסייעו להם לשמור על שגרת העבודה - בבית. לפניכם, כמה טיפים יעילים ופשוטים ליישום שיבטיחו לכם ולעובדים שלכם את שאתם כמהים לו – מסגרת!




1.לו"ז עבודה יומי / שבועי / חודשי

הכנת לו"ז היא כנראה הטיפ החשוב ביותר. בעוד במשרד ישנו בוס שמחלק משימות ומפקח על הנעשה, בבית – כל עובד הוא סוג של אדון לעצמו, גם אם הוא מקבל הנחיות מפורשות. אז למה להכין לו"ז? משום שלוח עבודה עם משימות הפרוסות באופן חזותי לפי ימים ושעות, יוצר סדר, ארגון ומאפשר לעובד ליצור תיעדוף של משימות. 


2.להתלבש לעבודה. בכל יום.

עבודה בפיג'מה אולי נוחה יותר, אך היא פוגמת באותה מסגרת שרוצים לייצר. המטרה בסופו של דבר היא לטפח ריטואל שיעניק טעם של מסגרת ומחויבות. המליצו לעובדים לפתוח כל בוקר ברחצה מפנקת, שתיית המשקה האהוב עליהם והתארגנות לעבודה (כן, גם כשהמשרד הוא בעצם משרד ביתי) - בגדים נקיים, בישום ולנשים אפילו איפור עדין. תתפלאו עד כמה הם משפיעים על התחושה האישית ועל "אווירת העבודה".


3.להתחיל כל יום בשעה קבועה

המתנה שהעניקה הקורונה להמון עובדים, היא היכולת להתעורר מיקיצה טבעית ולא מצליל השעון המעורר. בפועל, אותה יקיצה טבעית פוגעת במסגרת ובשגרת העבודה. המליצו לעובדים להתחיל כל יום עבודה בשעה קבועה – 8.00, 9.00, 10.00 ואפילו 12.00 – כל עוד זה מקובל על הארגון. שעות עבודה מוגדרות וקבועות מקדשות את אווירת המסגרת, ומחזקות את תחושת המחויבות של העובד לארגון. 


4.הגדרת שעות ההפסקה

כשם שחשוב להגדיר את שעת תחילת יום העבודה, כך גם חשוב להגדיר את ההפסקות. אמנם בבית קל מאד לקחת הפסקות (ויותר מהפסקת צוהריים אחת...), אך התוצאה היא פגיעה ברצף העבודה ובריכוז הכללי. המטרה אינה להקשות על העובדים, אלא בדיוק להפך: לאפשר להם לאמץ הרגלים שבסופו של דבר יטיבו עמם. לדוגמא: הפסקות בכל שלוש שעות / הפסקה ראשונה ב-12.00 ואז רק ב-16.00 וכן הלאה. 


5.שיחות טלפון עם עמיתים לעבודה. על בסיס יומי.

בשגרה שלפני משבר הקורונה, העובדים נפגשו זה עם זה על בסיס יומי – בלובי, במעלית, במשרד ובהפסקת הצוהריים. השגרה הנוכחית היא בדיוק הקיצון השני – כל עובד נמצא לבד בביתו. בכדי לשמר את "טעם השגרה" ולמנוע מצב שבו העובד מאבד כל זיקה, חיבור ורגש לארגון, עודדו אותם לשוחח זה עם זה (לא בהכרח על ענייני עבודה), לפחות פעם ביום.


6.שומרים על קשר. עם הבוס.

עובדים שהתרגלו לראות ולשמוע את הבוס שלהם על בסיס יומי, מעידים כי בשגרה הנוכחית יכול לעבור גם שבוע מבלי שהם דיברו עם הבוס. אמנם מטלות נשלחות דרך המייל, אך שיח דיגיטלי לא מחליף את השיח האנושי. שיח טלפוני/וידאו עם הבוס מומלץ לפחות פעם ביום. כך, נשמרת תחושת המחויבות של העובד לארגון, הוא זוכה לקבל חיזוקים מהמנהל האישי שלו, יכול לפרוק את תחושותיו וכמובן לשאול שאלות מקצועיות.


7.פינת עבודה קבועה 

כידוע, במקום העבודה יש לכל עובד משרד קבוע ופינת עבודה קבועה. גם בבית, חשוב שלכל עובד תהיה הפינה הקבועה שלו שתיצור את התחימה בין בית לעבודה. הפינה הזו יכולה להיות כמובן חדר עבודה, אך גם כל אזור אחר בבית - מפינת האוכל הביתית ועד המרפסת הסגורה. 



הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *