חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

ניהול לו"ז עבודה מהבית – איך מתנהלים בצורה נכונה ופרודוקטיבית?


מנכ"לים של חברות ומנהלי משאבי האנוש, תחילה חששו מאד מהמעבר לעבודה מהבית. כיום, כמעט חצי שנה מהתפרצות נגיף הקורונה בישראל, הם מדווחים על שביעות רצון גבוהה מאד: יעילות של העובדים לצד חיסכון אדיר במשאבים. 

נדמה כי האתגר הוא בעיקר של העובדים, שעדיין מנסים לפצח את האלגוריתם: איך מנהלים את הלו"ז בצורה נכונה ופרודוקטיבית? לפניכם, כמה טיפים שימקדו וירכזו אתכם בדבר אחד- יום העבודה שלכם.

ארגנו לעצמכם לו"ז עבודה שבועי ביום ראשון
לרוב, תוכלו לדעת איך יראה שבוע העבודה שלכם כבר ביום ראשון. במקום להכין לוח משימות יומי, השקיעו בהכנת לו"ז עבודה שבועי – מיום ראשון לחמישי. מה יוצא לכם מזה?
🏡 ריכוז כל המשימות הצפויות לכם לשבוע הקרוב.
🏡 מתחילים את יום העבודה בביצוע משימות, מבלי שנדרשת השקעה יומית בהכנת לו"ז.
🏡 כשאתם יודעים אילו משימות צפויות לכם, אתם יכולים לבצע אותן ע"פ מידת הדחיפות.

לעבוד מהבית – "עשו" ו"אל תעשו"
במשרד, יש לכם פינת עבודה קבועה, מסגרת שאתם מחויבים לה וגם בוסים על הראש. בבית לעומת זאת, אתם חשופים לשלל פיתויים- מהמטבח שקורא לכם ועד המיטה שרוצה שתנוחו עליה בצהריים. איך תוכלו גם אתם "לנקות" רעשי רקע ולהתמקד בעבודה?
🏡 הישארו נאמנים לשעות העבודה הקבועות שלכם מהשגרה במשרד. לדוגמא: 9.00-17.00.
🏡 לא חשוב מה: אל תעבדו מהמיטה! (כן, גם אם זה מאד מפתה ונוח)
🏡 נסו למקם את פינת העבודה שלכם בחדר סגור (לדוגמא: חדר עבודה), ולא בפינת האוכל לדוגמא. המוטיבציה: פרטיות ושקט המעודדים ריכוז.
🏡 גם אם בן/בת הזוג עובדים מהבית, כבדו זה את זמנו של זה ואת העובדה כי אתם לא בחופש, אלא עובדים. 

טיפ הזהב: התלבשו ליום העבודה שלכם!
מדובר כנראה על הדבר הכי פחות נחוץ, אך תתפלאו גם אתם עד כמה הוא יכול להיטיב עמכם. כשעובדים מהבית, הנטייה היא להישאר בפיג'מה, לשבת על הספה הנוחה בסלון ולעבוד ממנה. רגע לפני שגם אתם "מעבירים" עוד יום עבודה, למה שלא תיערכו ליום עבודה פורה? אמצו את הטיפים הבאים:
🏡 התחילו כל יום ברחצה מפנקת.
🏡 התלבשו (!) כאילו ואתם יוצאים ליום העבודה.
🏡 ארגנו לכם פינת עבודה מסודרת המוקדשת אך ורק לעבודה.
🏡 התוצאה: יצירת מסגרת קבועה התורמת לאווירת עבודה. 
🏡 אתם יוצרים לעצמכם ריטואל קבוע המעודד מחויבות לארגון ולעמידה בזמנים. 

ארוחת צהריים, שנ"צ וגיחה קצרה לסופר – כן או לא?
אם גם אתם שאלתם את עצמכם האם זה מוסרי לנוח חצי שעה על הספה או להאריך את ארוחת הצהריים, אתם לא לבד- מדובר על דילמה שכל העובדים מהבית מתמודדים מולה. ישנם מעסיקים שמצהירים באופן חד משמעי: כל עוד העבודה מבוצעת כנדרש, תוכלו לקחת הפסקות ארוכות וגם לנוח במהלך יום העבודה. בסופו של דבר, לכל ארגון יש את ה"אני מאמין" שלו, בטח כשמדובר על עבודה מהבית. דעו מהם הגבולות שלכם ומה מצופה מכם כעובדים מהבית. בהתאם, תוכלו לקבל החלטה מושכלת, אחראית ומקצועית.


הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *