חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

משבר הקורונה: מצמצום עובדים ועד נטישת לקוחות – איך מתמודדים?

רבים היו שמחים להתעורר מחר בבוקר ולגלות כי נגיף הקורונה היה בסך הכל סיוט, לא יותר מזה. בפועל, זו המציאות הנוכחית שחיים אותה כיום בחמשת היבשות. כעסקים, אתם נאלצים להתמודד עם דברים שלא דמיינתם:

  • פיטורי עובדים / הוצאתם לחל"ת

  • סגירת דלתות בית העסק

  • צניחה משמעותית בהכנסות

  • נטישה המונית של לקוחות ועוד

רגע לפני שגם אתם מקבלים החלטות, זיכרו גם אתם: המשבר זמני, וחשוב לחשוב גם על המחר. לכן, נסו לשמור ככל הניתן על ההון שלכם – העובדים והלקוחות. כך, ביום שלאחר המשבר, תוכלו לאסוף את השברים ולחזור בהדרגה לשגרה המבורכת שלכם.




1.פיטורים או חל"ת?

יותר ויותר מעסיקים מעידים כי ההתמודדות הכואבת באמת היא אל מול העובדים. מעסיקים שמרוצים מעובדיהם, נאלצים לשחרר אותם לחל"ת – חופשה ללא תשלום. במקרים קיצוניים יותר? מכתבי פיטורים מונחים על שולחנותיהם של העובדים. ואכן, צמצום העובדים איננו דבר קל, ומעמיד את המעסיקים בסיטואציה רגשית מורכבת.


אם גם אתם טרם החלטתם מה לעשות ואיך להתמודד, כדאי שתדעו גם אתם:

  • חל"ת מאפשרת לכם לשמר את צוות העובדים שלכם

  • פיטורי עובדים יצריכו מכם לגייס מחדש את כל הצוות עם החזרה לשגרה


לכל ארגון צרכים שונים, וכל ארגון נפגע בצורה אחרת בעקבות המשבר הנוכחי. התייעצו אתם עם הגורמים הרלוונטים באשר לפתרון ה

נכון לכם ולעובדים שלכם. 



2.עודדו עבודה מהבית

כל עוד אופי העבודה מאפשר זאת, עודדו את העובדים לעבודה מהבית. מה יוצא לכם מזה?

  • כעסק, הפעילות שלכם ממשיכה כרגיל

  • העובדים לא נפגעים כלכלית תוך שמקום עבודתם נשמר


עבודה מהבית מתאפשרת כל עוד כלי העבודה המרכזי של העובד הוא המחשב. הבעיה הגדולה היא שלעתים אין את מי לשרת. בחנו את האפשרויות העומדות לרשותכם, עד כמה אפשרי לכם כלכלית להמשיך להעסיק את העובדים ומהן ההשלכות של הפסקת הפעילות שלכם. 


3.נטישת לקוחות – מה עושים במצב שכזה?

נגיף הקורונה הצליח ליצור פגיעה קשה בזמן קצר יחסית. לא רק שהעובדים עלולים למצוא עצמם ללא מקום עבודה, אלא שהעסקים עצמם מאבדים עוד ועוד לקוחות. עסקים מתחומים שונים – החל ממסעדנות, דרך פרסום ועד אירועים, מעידים על ביטולים ונטישת לקוחות. במקרים רבים, דלתות העסק נסגרות כך שתנועה של לקוחות כלל לא אפשרית.


לצד שירותים שעסקים לא יכולים להציע בימים אלו (לדוגמא: ישיבה במסעדה), ישנם עסקים שיכולים עוד לשמר את הלקוחות שלהם. לדוגמא: עסקים בתחום הפרסום – באופליין ובאונליין. כל עוד יש לכם אפשרות לשמר את הלקוחות, עשו זאת! זיכרו: גם בימים מורכבים אלו, ישנם עסקים שממשיכים לפרסם ולהציע את שירותיהם. טיפים לשימור לקוחות:

  • לקוחות שממשיכים לפרסם בימים אלו יזכו בהטבות משתנות, לבחירתכם

  • הציעו ללקוחות להקפיא את תקציב הפרסום

  • התחייבו על הטבות ייחודיות עם החזרה לשגרה

  • הצעת דילים משודרגים וכן הלאה...


חשוב לא פחות: בדקו מהן הזכויות וההטבות המגיעות לכם

המדינה עושה כל שביכולתה על מנת להקל על העובדים – השכירים, העצמאים והעסקים. בכל יום מתפרסמות הקלות והטבות חדשות: החל מדחיית תשלומי המע"מ והביטוח הלאומי, ועד דיבור על פיצוי כספי חד פעמי לפרילנסרים. רואה החשבון שלכם במקרה זה הוא הכתובת המדויקת ביותר. בדקו מה מגיע לכם, ואיך עליכם לפעול על מנת לממש את זכותכם.



הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *