חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

המדריך השלם עבור הדרכות עובדים דרך הזום

קורונה-זום היא שגרה שאתם ממשיכים להסתגל אליה וללמוד אותה. נדמה כי דרך ההתמודדות הטובה ביותר עם המשבר היא לא לשנות את התוכניות שלכם, אלא להתאים אותן למציאות החדשה. כך לדוגמא, עם הדרכות עובדים שהיו מועברות עד לפני התפרצות הנגיף בחדר הישיבות במשרד, בכנסים רשמיים ואפילו בחו"ל.

לשמחתכם, אין הדרכה שלא ניתן להעביר אותה דיגיטלית. עם זאת, נדרשת היערכות מחודשת תוך היכרות האתגרים הצפויים לכם. רגע לפני שגם אתם, מנהלי משאבי האנוש, שולחים לעובדים הזמנה להדרכה, דעו איך להיערך לקראתה על הצד הטוב ביותר.


אילו הדרכות מועברות לעובדים בזום?

ניתן להעביר לעובדים כל הדרכה. האתגר מונח בעיקר על כתפיהם של אנשי ההדרכה בארגון, שכן ישנן הדרכות שצריכות לעבור התאמות בכדי להתאים לפלטפורמה דיגיטלית. חשוב להדגיש כי מומלץ להמשיך ולהעביר את העובדים בהדרכות בהתאם ללו"ז השנתי:

💡 הדרכות על אבטחת מידע ועבודה מהבית. מדובר אולי על ההדרכה החשובה ביותר בימים אלו, כשהעובדים שלכם עובדים מבתיהם. עסקים רבים כבר העידו כי הם נאלצו להתמודד עם התקפות סייבר בתקופת הקורונה, כך שחשוב לחדד בפני העובדים את הנהלים ואת חשיבות אבטחת המידע.

💡 הדרכות מקצועיות לכל מחלקה. לדוגמא: הדרכה שנתית בנושא "עדכונים וחידושים בפרסום הממומן של גוגל".

💡 הדרכות שירות – ישנם מנהלי לקוחות / אנשי שירות לקוחות שממשיכים לשרת לקוחות מהבית. חשוב לחדד את פניהם את יעדי השירות, סטנדרט השירות של הארגון וכן הלאה.

💡 הדרכות על כלים טכנולוגיים לעבודה מהבית. איך משמרים את שגרת העבודה, איך משתמשים בזום, כלים טכנולוגיים נבחרים שיכולים לסייע בעבודה, חיבור מהבית למערכות שבמשרד וכיוצא בזה.

טיפים להדרכות עובדים בזום – אמצו אותם!

💡 ישנם עובדים שמעבירים יום שלם משיחת זום אחת לאחרת. בכדי להבטיח שההדרכה לא תתיש ותאיץ שחיקה, תחמו אותה מראש למקסימום שעה. כך, אתם יכולים להבטיח כי העובדים יישארו קשובים ומלאי עניין. הדרכות ארוכות יותר מסתמנות כלא אפקטיביות, תוך ששביעות הרצון מהן נמוכה מאד.

💡 כל עוד יש לכם אפשרות לעשות זאת, העבירו את ההדרכה בקבוצות קטנות של עד 10 עובדים. האווירה האינטימית גם מעודדת את העובדים להשתתף בהדרכה ובדיון, ולכם נותנת אפשרות להגיע לכל אחד ואחת.

💡 שבצו את ההדרכה ביום ובשעה אידיאלים ונוחים. לדוגמא: יום חמישי בשעה 18.00. זוהי המטלה האחרונה הצפויה לעובדים בשבוע העבודה, כך שהם מראש מגיעים אל ההדרכה בתחושה של מרחב, פנאי וראש שקט. 

💡 תמיד עדיף לשלוח לעובדים מעין סילבוס אודות ההדרכה הצפויה. המטרה: לחשוף אותם לנושא ההדרכה וגם לעורר בהם ציפייה. ודבר חשוב נוסף: השתדלו שלא להעמיס ולגדוש את העובדים בהדרכות לא הכרחיות. 

תיאום ציפיות עם צוות העובדים לפני תחילת ההדרכה:

💡 בקשו מכולם לפתוח את המצלמה והרמקול. כך, הם אוטומטית יהיו מעורבים יותר בהדרכה.

💡 חדדו בפניהם כי אין לענות לטלפונים או להשיב להודעות במהלך ההדרכה, לצאת ולהיכנס מהשיחה וכיוצא בזה.

💡 השתתפות היא בגדר חובה! 

💡 השתתפות פעילה בהדרכה – מבורכת.

מה עדיף יותר – הדרכה בזום או הדרכה באמצעות מצגת/סרטון?

הדרכת עובדים דרך הזום מאתגרת, זה נכון. עם זאת, בשונה ממצגת או סרטון הנשלחים לעובדים במייל, בהדרכה בשיחת וידאו ניתן להעלות לדיון נושאים מסוימים וכך להפוך את העובדים לשותפים פעילים. מעבר לכך, ההתכנסות ביום ובשעה מוגדרים יחד עם כל צוות העובדים, היא סוג של "גיבושון". בנוסף, הדרכה בזום יעילה יותר שכן העובדים יכולים לשאול שאלות בלייב ולקבל מענה מידי (בשונה ממצגת שנשלחת אליהם ואת שאלותיהם הם מעבירים לאחר מכן במייל).



הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *