חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

החשיבות שבהטמעת תרבות ארגונית אצל עובדים



כל ארגון מציב לעצמו מטרות אחרות, מציע שירותים ומוצרים אחרים ודבק באמונות אחרות. כל אלו, מגולמים בתוך מה שנקרא תרבות ארגונית. צמד המילים יכול להטעות, ובקלות אפשר להאמין כי מדובר על סוג של המלצה בלבד. בעת שיש לכם תרבות ארגונית מוגדרת וברורה – החל מערכים, דרך אסטרטגיות ועד "אני מאמין", יש לכם בסיס ליצוק עליו הצלחות, הישגים וצמיחה.


האם גם אתם השקעתם בהטמעת התרבות הארגונית?

כל ארגון מציב לעצמו מטרות אחרות, מציע שירותים ומוצרים אחרים ודבק באמונות אחרות. כל אלו, מגולמים בתוך מה שנקרא תרבות ארגונית. צמד המילים יכול להטעות, ובקלות אפשר להאמין כי מדובר על סוג של המלצה בלבד. בעת שיש לכם תרבות ארגונית מוגדרת וברורה – החל מערכים, דרך אסטרטגיות ועד "אני מאמין", יש לכם בסיס ליצוק עליו הצלחות, הישגים וצמיחה.

התרבות הארגונית – שפת הארגון שלכם
לכל ארגון ישנה תרבות ארגונית אחרת לחלוטין! חשוב לציין זאת מאחר ואין "נוסחה" שאתם נדרשים להיצמד אליה, אלא שאתם יוצרי התרבות וגם צורכי התרבות. התרבות הארגונית היא סוג של שפה, באמצעותה אתם תתקשרו עם העובדים שלכם, ואילו העובדים ידברו באותה השפה עם הלקוחות. התרבות הארגונית איננה כוללת פעולה או אסטרטגיה מסוימת, אלא שמדובר על מנעד רחב של סמלים, בחירות ואמונות שמעצבים את הארגון שלכם.

מדוע חשוב להטמיע את התרבות הארגונית בקרב העובדים?
התרבות הארגונית היא שפה! השפה הזו איננה נשענת אך ורק על תקשורת מילולית, אלא על האמונות והאג'נדה העסקית-שירותית של הארגון. העובדים שלכם, בכדי לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר, זקוקים לחוקים וגבולות ברורים. התרבות הארגונית היא סוג של אפליקציית ניווט: היא מדריכה את העובדים בדרכם המקצועית, ומאפשרת להם לצעוד על דרך המלך – הכל בהתאם למסלול שאתם בניתם.

בעת שהתרבות הארגונית על כל רבדיה איננה מוצגת לעובדים, ישנו פתח אדיר לכאוס:
· שפת הארגון איננה אחידה – כל עובד דובר שפה אחרת.
· כתוצאה מכך, נוצרים פערים אדירים בסטנדרט השירות (לכל עובד חוקים משלו).
· בהיעדר תרבות ארגונית, יהיה קשה מאד לגבש את הצוותים והעובדים.

"הלקוחות שלנו תמיד צודקים, תמיד!"
על מנת להמחיש את רעיון התרבות הארגונית, נציג את הדוגמא הבאה: ארגון שמחייב את עובדיו שלא להגיע לקונפליקטים עם הלקוחות, אלא לסיים איתם אינטראקציות שירותיות כשהם תמיד צודקים (גם אם לא כך הדבר). מדובר על תרבות ארגונית ששמה במרכז את הלקוח, תמיד. המוטיבציה היא לשמר את הלקוח, לשקף בפניו את חשיבותו ולקצר משמעותית את זמני השירות (לא מגיעים למקום של קונפליקט, אלא של הסכמה).

איך מטמיעים את התרבות הארגונית בארגון שלכם?
· ההטעמה איננה "אקט" בודד, אלא פעולות קבועות, משתנות ומתמשכות.
· ההטמעה יכולה להתבצע באמצעות קורסים, ימי גיבוש, הדרכות וכן – גם בשגרת העבודה.
· דוגמא אישית היא קריטית – שפת הארגון נלמדת מהמנהלים לעובדים.
· שיתוף העובדים בהחלטות, עדכונים מקצועיים ומה קורה אצל המתחרים.
· שיקוף תמידי של ה"אני מאמין" של הארגון ומדוע יש לפעול לפיו.
· גיבוי מלא לעובדים יחזק את האמון שלהם בארגון.

בדקו בעצמכם: האם התרבות הארגונית מוטמעת אצלכם?
· האם אתם מצליחים לכבוש יעדים רבעוניים/שנתיים.
· מהי שביעות רצון העובדים ממקום העבודה.
· מהי שביעות הרצון של הלקוחות.

כל שאלה מנחה שכזו, יכולה לשקף בפניכם את טיבה של התרבות הארגונית. לדוגמא: עובדים שמודעים לשפת הארגון והאג'נדה שלו, יכולים לעבוד ביעילות רבה יותר. כתוצאה מכך, הם מצליחים למכור יותר (אינטראקציות יעילות, קצרות ומוצלחות). המרוויחים: אתם, כארגון שמוכר יותר וכובש יעדים. בנוסף, השירות היעיל של העובד משפיע על שביעות רצונו של הלקוח.


הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *