חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

בכדי שהערכת ביצועי העובדים תהייה אפקטיבית, צריך לתת משוב שוטף

אנו חיים בתקופה סוערת מאז שמשבר הקורונה פרץ לחיינו. בהתחשב בעובדה שהמצב לא צפוי להשתנות בטווח החודשים הקרובים, מילת המפתח בכל הקשור להערכת ביצועי עובדים, היא "אג'ליות", או בעברית – זמישות – זריזות וגמישות. קביעת יעדים שנתיים אינה רלוונטית בהכרח באקלים הכלכלי הכאוטי של ימים אלה.

מומחים של מכון המחקר גאלופ מייעצים לשנות את האופן בו אנו מודדים את ביצועי העובדים ומתגמלים אותם. הם מונים שלושה כללי מפתח: יעדים אג'ליים, משוב שוטף, ותגמול מוכוון-מטרה.





בכדי להתאים את הערכת ביצועי העובדים למציאות בה אנו חיים, חברות רבות עברו לתהליך של משוב שוטף בזמן אמת – לא עוד משוב עקיף, מחוץ להקשר, שהמנהל אמור לתת זמן רב לאחר סיום פרויקט.

כאשר המשוב נעשה באופן שוטף ובתדירות גבוהה, ניתן לטפל בבעיות מיד כשהן צצות, לתת הכוונה ולהגדיר ציפיות, דבר שהוא קריטי בעת הנוכחית. בנוסף, יותר ויותר ארגונים נותנים כיום משקל לפרספקטיבה, למומחיות ולערך המוסף שהעובד מביא לשיחת במשוב, אשר הופכת להיות דו-סטרית.

לגישה הזו יש יתרון משולב. מנהלים מחפשים נתונים עליהם יוכלו להתבסס בהערכת הביצועים של העובד. נתונים אלה עוזרים להם לזהות מיהם העובדים בעלי התרומה בהשוואה ליעדים הארגוניים, ואיפה ישנם פערים. הטכנולוגיה התומכת בתהליכים אלה, הופכת יותר ויותר זמינה וידידותית למשתמש, גם כאשר מדובר בחברות בגודל קטן ובינוני.

הכירו את מערכת הערכת העובדים SAP SuccessFactors Performance & Goals המשווקת ע"י סינריון ומתאימה גם לארגונים בגודל קטן ובינוני – וכעת במחיר חסר תקדים.

 

אג'יליות = משוב בזמן אמת

כיום המשוב הופך למשוב א-פורמלי, אינטראקטיבי יותר, מאוזן יותר ותכוף יותר.

ככל שעובדים יכולים לעדכן את המנהלים, גם באפליקציה, באשר לפעילות שהם מבצעים למימוש היעדים, התעדוף שלהם ומידת ההתקדמות, כמו גם לבקש ולשתף משוב מעמיתים בזמן אמת לגבי ההישגים שלהם, כך הופכות שיחות המשוב לסקירה מהירה של מה שהושג, מה הלאה, מה נדרש להוסיף/לשנות על מנת לעמוד ביעדים ואיך האדם מתפתח. באופן זה, לעובד ולמנהל יש קול שווה ערך בשיחה.

בכדי שחברות יהיו אג'יליות, על המשוב להתקרב לזמן אמת. רק כך שני הצדדים יכולים לקחת אחריות לתוצאות. האפשרות לשיחות משוב קבועות, לעומת הסקירה השנתית המסורתית, מסייעת לאנשים למקסם את חוזקותיהם, לסגור פערים במהירות ולהניע למידה ופיתוח עובדים, בזמן אמת לאורך כל השנה.

מערכות הערכת עובדים עם יכולות “בקשת משוב” ומשוב 360 מעלות, אוספות תובנות מכולם - מנהלים, עובדים, עמיתים, כפיפים ואפילו ספקים מחוץ לארגון - מספקות הערכה מקיפה ומאוזנת של ביצועי העובד. הנתונים נאספים באמצעות שילוב של דוחות וכלי שיתוף פעולה. כך יכול הארגון לנהל מעקב אחרי המשוב ולמדוד התקדמות על ציר הזמן.


הערכות ביצועים אפקטיביות גם בעיתות משבר

אין ספק שמשבר הקורונה שפרץ השנה, מקשה על חברות להעריך את ביצועי עובדים. במיוחד במצב של עבודה מרחוק נדרש מיקוד מוגבר ומוטיבציה לשמור על התפוקות. ישנם גורמים רבים העלולים לשבש פעילויות עבודה סטנדרטיות, החל מסביבת העבודה הלא מתאימה, נוכחותם של בני המשפחה והסחות דעת, ועד להיעדר קשר ישיר עם עמיתים ומנהלים.

בזמנים כאלה, חברות עוברות למודל הערכת ביצועים חודשי ואפילו דו-שבועי. אלא שמנהלים רבים לא בטוחים כיצד לנהל שיחה מעוררת מוטיבציה. זו אינה בעיה חדשה – גאלופ מגלה שרק 21% מהעובדים מעידים שהם מנוהלים בצורה שמניעה ביצועים יוצאי דופן.

69% מהעובדים אומרים שהם היו עובדים קשה יותר אם יחושו שמאמצים שלהם יזכו להכרה. כמעט רבע מהעובדים מרגישים שלא זכו להכרה על העבודה הנהדרת שעשו בחודשים האחרונים, לעומת 12% בלבד שמרגישים שהוקירו את המאמץ המיוחד שלהם. וההכרה היא הדבר הראשון שעובדים מצפים שהמנהל שלהם ייתן להם, בכדי לעודד אותם לעשות עבודה נהדרת.

שיחות משוב אינן נוגעות רק למדידת התקדמות בהשגת היעדים ותיקון בעיות. הן צריכות להיות שיחות עומק המבוססות על ראייה היקפית עם הגדרת ציפיות בנושאים החשובים ביותר. בשיחות אפקטיביות חוגגים את הישגי העובד ונותנים משוב התפתחותי, באופן בונה. שיחות יעילות הן מכוונות הישגיות, ומתייחסות  לדברים שלעובדים יש יכולת לשלוט בהם.


ממנפים את המשוב בזמן-אמת

בכדי שהמשוב יהיה אפקטיבי, מעורר מוטיבציה ובונה, יש להתייחס אליו ככלי להעצמת העובדים. המנהל צריך להקדיש זמן בכדי לבדוק, להעריך ולהתייעץ עם עובדים באופן קבוע. זה אמנם גוזל זמן, אך אין תחליף ליחסים בינאישיים שבהם מועבר משוב משמעותי - וכאן מערכות המאפשרות משוב בזמן אמת יכולות לעזור.

מנהלים נדרשים לשמור בעת הזו על המיקוד במה שיקרה בעתיד - זיהוי הזדמנויות, תקשורת מהירה של שינויים והתכווננות לצמיחה פוטנציאלית. שיחות משוב והכוונה שוטפות יוצרות תקשורת דו-סטרית לדיון בצרכים, אתגרים והוקרה. אלו יחסים שבונים אמון שחיוניים כל כך בתקופות משבר ובמיוחד כאשר עובדים בעיקר מהבית.

כאשר מנהלים מסוגלים לעלות מדרגה ולנהל שיחות תכופות ומשמעותיות ולתת פידבק בזמן-אמת, העובדים יענו לאתגרים שהעת הזו מציבה בפניהם. לכן שיחות משוב והנחייה שוטפות בזמן-אמת, הן כל כך קריטיות.

 

למידע על כל הפתרונות של סינריון, הקליקו >

 

_____________________________

הכותבת היא תמר בראל, מנהלת תחום Talent Management בסינריון, המתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. [email protected]

 


הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *