חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

אפקט קורונה: חוסכים בהוצאות המשרד, אך נאלצים להשקיע במשרד ביתי


רק לפני חצי שנה נהניתם משגרה מוכרת ומבורכת: הייתם מגיעים בכל בוקר אל המשרד, פוגשים לקוחות פנים אל מול פנים, לוקחים חלק בישיבות פנים ארגוניות ונהנים בימי גיבוש והרמות כוסית. מהר מאד אותו נגיף סיני התגלה גם בישראל ומאז נאלצים רבים להסתגל לשגרה חדשה.


גם אתם, כמו עוד בעלי עסקים רבים קיבלתם החלטה: העובדים לא יוצאו לחל"ת, אלא הפעילות העסקית תועתק אל בתי העובדים. אז איך עסקים ועובדיהם מתמודדים עם הפער הזה שבין חיסכון בהוצאות המשרד ובין העלייה בהוצאות הביתיות?

המרוויחים הגדולים: בעלי העסקים🤑
ישנם עסקים שעוד לפני התפרצות הנגיף, התנסו בפורמט הזה של עבודה מהבית. 
המוטיבציה העיקרית הייתה חיסכון בהוצאות התפעול, אך מהר מאד הגיעו להבנה: העובדים יעילים יותר בבית מאשר במשרד. המציאות החדשה האיצה בעסקים רבים לעשות את המעבר הזה לעבודה מהבית, ומי שחוסך ומרוויח בעיקר הם בעלי העסקים בעצמם:
חיסכון אדיר בהוצאות החודשיות – מחשבונות מים, דרך חשמל ועד הוצאות תקשורת.
עסקים שהצליחו להשכיר את משרדיהם חוסכים את דמי השכירות בכל חודש.
חיסכון כספי על נסיעות עובדים, ארוחות צוהריים, כיבוד קל, שירותי ניקיון ותחזוקה ועוד...
 
עובדים מהבית – יעילות, נוחות אך גם הוצאות כספיות בלתי צפויות🤯
מרבית העובדים בירכו על ההזדמנות לעבוד מהבית שלכם. היתרונות ברורים: לא עוד פקקי בוקר או נסיעות בתחבורה הציבורית, עבודה בחלל שקט ונטול גירויים, ניהול לו"ז בצורה עצמאית וגמישות בשעות העבודה. עם זאת, בכדי לעבוד מהבית נאלצו רבים לבסס לעצמם סביבת עבודה שלא הייתה להם קודם לכן. 

ההוצאה הראשונית והמשמעותית ביותר היא כמובן הקמת משרד ביתי. תחילה, רבים הסתפקו בעבודה בפינת האוכל הביתית, אך מהר מאד הבינו כי יש למצוא פתרון קבוע ונוח יותר. עלות הקמת משרד ביתי נעה בין מאות בודדות של שקלים לאלפי שקלים, כאשר חדר עבודה בסיסי צריך לכלול שולחן, כיסא, חיבור לאינטרנט ונקודות חשמל. חשוב להדגיש כי חלק מהחברות הגדולות אף התחלקו עם העובדים בהוצאות הקמת המשרד.

עובדים מהבית? צפו להוצאות הבאות:💰
לכאורה, מה יכול להיות נוח יותר מלהשאיר את הרכב בחניה ולעבוד מהבית, לאכול ארוחת צוהריים עם הילדים ולנהל את הפגישות בזום? לנוחות מסתבר, יש מחיר. עובדים אמנם מהבית, אך יש לקחת בחשבון את ההוצאות הבאות:
צריכת החשמל עולה, בעיקר בקיץ כשהמזגן פועל במשך שעות ארוכות.
קפה וארוחות שהיו על חשבון המשרד, יוצאים כעת מכיס העובדים.
המשרד כבר לא משתתף בנסיעות / תשלום על דלק.

איך מגשרים על הפער הזה ואיך מתקשרים אותו לעובדים? 
חשוב להדגיש כי מדובר על מצב זמני שגם אתם נאלצים להסתגל אליו.
במידה וניתן, אפשרו לעובדים המעוניינים לעבוד מהמשרד באופן קבוע / מספר ימים בשבוע, תוך שמירה על הנחיות וקפסולות.
לפני הקמת משרד ביתי, הציעו לעובדים לבצע השוואת מחירים נבונה, ולרכוש רק את הפריטים החיוניים.
כמעסיקים, תוכלו להשתתף עם העובדים בחלק מההוצאות (גם בדמות הטבות מסוימות).


שתהיה היטמעות ביתית מוצלחת, חסכונית ויעילה, ומסר קטן מאיתנו לנגיף התקיף, מיצינו. אפשר להיפרד🙋🏽‍♀️



הערות:

  1. user_img נורית גורן-כהן

    מצופה מהמעסיקים להיות הוגנים ולשאת בהוצאות האלה. ובעיקר לזכור שהגלגל עלול להתהפך בחזרה, ולא לנצל את המצב המשברי באופן לא הוגן.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *