חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

איך לייצר ניהול מקצועי וסמכותי בארגון?

איך לייצר ניהול מקצועי וסמכותי בארגון?


כמנהלים בארגון, מונחת לכם על הכתפיים אחריות גדולה. מעבר לכך שמצופה מכם יותר בפן המקצועי, הרי שאתם גם נדרשים להניע את צוות העובדים שעובד בכפוף לכם. במקרים בהם העובדים לא יעמדו ביעדים האישיים שלהם בכל פרמטר, הכתובת של המנהלים שמעליכם -  תהיה אתם. 


השאלה שמעסיקה המון מנהלים היא איך בעצם יוצרים ניהול מקצועי וסמכותי? לשאלה הגדולה הזו אין תשובה אחת. על מנת שגם אתם תוכלו לבסס את תנאי הניהול הטובים ביותר, חשוב שתחילה תקבלו משוב מהמנהלים שמעליכם. המטרה? לזהות את התכונות בכם שיש לשמר, ואת אלו שיש לשפר. זיכרו: לא לומדים להיות מנהלים ביום אחד, אך בהחלט מצופה מכם להכיל ביקורת חיצונית ולעשות בדק בית פנימי לטובת שיפור היכולות שלכם.


קווים לדמותו של המנהל האידיאלי – ישנם כאלו?

חד משמעית, כן! לרוב, מי שמצליח לענות על התשובה הזו הכי טוב הם דווקא המנהלים בעצמם. ומהי הדרך הפשוטה ביותר לענות עליה? לנסות ולהבין איזה מנהל כל מנהל היה רוצה לעצמו. אם כן, אלו התכונות שאתם בתור מנהלים צריכים לאמץ לעצמכם:

  • היכולת ליזום, להוביל ולהחדיר מוטיבציה בעובדים

  • הפיכת בעיות SOS לאתגרים שעומדים בהם בהצלחה

  • זמינות מלאה לעובדים שלכם

  • הקשבה והכלה – לבעיות מקצועיות ואישיות

  • הערכה כלפי כל אחד מהעובדים

  • גיבוי העובדים ועמידה מאחוריהם

  • שימוש במילה "תודה" – על ביצועים ומשימות


אז איך מנהלים את צוות העובדים על הצד הטוב ביותר?

לכל מנהל יש את הסגנון הניהולי שלו, ולעתים "הדגשים" לניהול מגיעים דווקא מלמעלה – מראש הארגון. כך או כך, חשוב שגם אתם תאמצו לעצמכם את מתווה הניהול הבא – רק טוב יכול לצאת לכם ממנו:


לא רק עובדים, אלא חלק מצוות מנצח!

העובדים שלכם לא רוצים להרגיש שהם "עובדים", אלא שהם חלק מצוות גדול יותר. לא משנה אם העובד שתחתיכם בעל ניסיון מקצועי ורזומה מרשים, או שמדובר על עובד שעושה את הצעדים הראשונים אצלכם בארגון. כמנהלים, אתם צריכים להפוך כל אחד מהעובדים שלכם לחלק בלתי נפרד – מהצוות ומהארגון הגדול. בעת שהעובד מרגיש תחושת שייכות, קל לו יותר להתמסר, להיענות בחיוב לבקשות שלכם, הוא מפתח תחושת נאמנות ושביעות הרצון הכללית שלו - גבוהה. כמנהלים, יהיה לכם קל יותר לנהל צוותים, לחלק משימות ולצפות לסיומן בזמן, כשהעובדים "בצד שלכם".


הגדרת מטרות – לטווח הארוך והקצר

אחת הדרכים היעילות ביותר לניהול היא באמצעות הגדרת מטרות. מדוע? משום שבעת שמגדירים מטרות, קל מאד למדוד ביצועים, תוצאות והצלחות. העובדים שלכם צריכים מטרות ברורות – הן נותנות להם מסגרת, הן תוחמות את העבודה במשבצת זמן מוגבלת וגם מחדירות בהם מוטיבציה לעשייה. 


ומה הקשר בין הגדרת מטרות לניהול מקצועי וסמכותי בארגון? בעת שלכל עובד יש לוח משימות מוגדר, עליו להתאים את עצמו לסטנדרט שהגדרתם. מנגד, בעת שעובד מגיע ל"עוד יום עבודה" ללא מטרות מוגדרות ומשימות שעליו לעמוד בהן, הוא זה שמנהל לעצמו את הזמן, ולא אתם. 


חיזוקים חיוביים – קריטים ליצירת הקשר המקצועי!

אתם רוצים את העובדים ב"צד שלכם", זוכרים? הדרך להגיע אל לבו של העובד היא גם עם הכרת תודה, אך גם באמצעות חיזוקים חיוביים. באמצעות חיזוקים חיוביים, מתחזק הקשר הרגשי שלכם אל מול העובד. בעת שישנו קשר רגשי עמוק המבוסס על סט של רגשות חיוביים (נאמנות, שייכות, כבוד, הערכה), קל יותר לנהל את העובדים ולהפגין מולם סמכות. על כל משימה מוצלחת, חזקו אותו חיובית:

  • החיזוק נותן בוסט ומוטיבציה להמשך

  • העובד לומד כי "רואים" אותו

  • חיזוק מהמנהל כבעל ערך רב


העובדים שלכם לומדים ממודל: מכם!

אין עובד שלא מרים את העיניים אל המנהל שלו. זיכרו כי אתם לא יכולים לצפות מהעובדים שלכם להיות משהו שאתם לא. במילים אחרות: דרך הניהול שלכם מעצבת את דמותם של העובדים. במידה ואתם רוצים עובדים רציניים – אתם צריכים לשקף רצינות, התמדה וחתירה למצוינות. העובדים שלכם לומדים דרככם מה מצופה מהם, מהי דמותו של "העובד האידיאלי" ולאיזה סטנדרט הם צריכים להיצמד. 


תקשורת איכותית=ניהול איכותי

דרך נוספת לייצר ניהול מקצועי וסמכותי, היא באמצעות התקשורת הבינאישית. ככל שתהיו קשוחים, נוקשים ולא נגישים – כך יהיה לכם קשה יותר לרתום את העובדים לעשייה. דווקא המנהלים שהכלי החזק שלהם הוא חיוך, הקשבה, הכלה וגמישות כלפי העובדים, זוכים בצוות נאמן המאופיין בעשייה נפלאה. עובדים מאושרים שמפגינים שביעות רצון גבוהה ממקום העבודה שלהם, יהיו עובדים שיעבדו טוב יותר! דמיינו לעצמכם צוות שלא תצטרכו לרדוף אחריו לטובת ביצוע משימות, לאיים עליו בסנקציות או לחייב אותו בשעות נוספות.


הנוסחה פשוטה למדי: ככל שהתקשורת תהיה טובה וחיובית יותר, כך תוכלו ליהנות מניהול מקצועי וסמכותי. הדרך למקצועיות ולסמכות לא מגיעה דרך הנוקשות, אלא דרך  הרוך.


טיפים נוספים שיעצבו את דמותכם כמנהלים איכותיים:

  • תנו לעובדים את התחושה כי יש להם תמיד דלת פתוחה 

  • הדגישו את החוזקות של העובדים, ולא את החולשות

  • תנו לעובדים קרדיט על הצלחות והישגים




הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *