חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

אז איך שומרים על העובדים מאושרים במקום העבודה?

אז איך שומרים על העובדים מאושרים במקום העבודה?


כמנהלים, אתם נמדדים על המקצועיות שלכם, על ההישגים שלכם וגם על היכולת שלכם לשמר את העובדים הכפופים לכם. כנראה שגם אתם שמעתם לא אחת על כך שעובד טוב, הוא פשוט עובד שטוב לו. אחת מהנחות הבסיס שצריכות להנחות אתכם, היא שכפי שאתם בחרתם בעובדים שלכם מתוך מניפה רחבה של מועמדים, כך גם הם בוחרים בכם – בכל יום מחדש. 


האחריות שלכם כמנהלים ומנכ"לים (בין היתר), היא לשמור על העובדים שלכם מאושרים במקום העבודה. מדובר על אתגר לא פשוט, המצריך מכם להיות דרך קבע במודעות רבה לעניין. אז רגע לפני שצוללים פנימה, מהי המוטיבציה שלכם לשמור על העובדים מאושרים?

  • עובד מאושר – עובד שטוב שלו – עובד שמספק תוצרים טובים

  • עובד מאושר קל לשמר בבית ולהפוך אותו לחלק בלתי נפרד מכם

  • עובד מאושר יפתח כלפיכם תחושת נאמנות רבה



כשהעובדים שלכם מאושרים, אתם עובדים פחות קשה

איך שלא הופכים את זה, האושר של העובדים שלכם תלוי במידה רבה בכם. דווקא כיום, בעידן בו רבים מחליפים קריירות ומקומות עבודה חדשות לבקרים, ישנה חשיבות אדירה לשימור ושיפור שביעות הרצון של העובדים ממקום העבודה. כשמנסים להבין מי יוצא נשכר ממאמצים כאלו שמושקעים, מבינים כי מדובר על סיטואציה קלאסית של WIN WIN: כשהעובדים שלכם מאושרים, אתם עובדים פחות קשה! מדוע?

  • העובדים ממשיכים לעבוד עבורכם ואתם לא צריכים לעסוק בגיוס עובדים חדשים

  • עובדים מאושרים עובדים בחדווה ובמוטיבציה מלאה. כך, אתם צריכים פחות לפקח על הנעשה ופחות לדחוף לעשייה – העבודה פשוט מתבצעת!


אז איך תהפכו אתם את העובדים שלכם למאושרים?

סביר להניח כי אם היה יוצא ספר חדש בשם "הדרך להבטיח עובד מאושר", הוא היה כולל בתוכו קצת יותר מכמה טיפים כפי שיופיעו כעת בפניכם. עם זאת, היצמדות שלכם אל כל אחד מהטיפים הבאים, תמנף משמעותית את שביעות רצון העובדים ממקום העבודה. דמיינו לעצמכם מעין עוגת שכבות: כל צעד כזה שאתם עושים לקראת העובד הוא עוד שכבה. ככל שתוסיפו יותר שכבות (של מחוות וצעדים כלפי העובד), כך העוגה תהיה מפוארת יותר!


1.פחות נוקשות, יותר גמישות

החיים דינאמים, ואין עוד מישהו שיודע את זה טוב יותר מכם כמנהלים. העובדים שלכם צריכים להרגיש הכי בנוח שבעולם בכדי לפנות אליכם בבקשות, גם כאלו שלא תמיד מתיישבות בצורה הרמונית על לוח הזמנים. כמנהלים, המון פעמים (אם לא תמיד), אתם מקבלים החלטות בהתאם לאינטרסים של העסק. לעתים, חשוב למקם בסדר העדיפויות את טובתו של העובד. באילו פניות כדאי לגלות גמישות (כל עוד ניתן) אל מול העובד?

  • פירגון בכמה ימי חופש ללא הודעה מוקדמת

  • היענות בחיוב לבקשה ליציאה מוקדמת / הגעה מאוחרת

  • עבודה מהבית בתדירות משתנה 


2.שלום היא מילה שימושית, אך תודה קצת יותר

בכל חודש מחדש אתם אומרים לעובדים שלכם לפחות פעם אחת תודה – בעת שאתם מתגמלים אותם כספית בתלוש השכר. עם זאת, בכל יום, כשהעובדים שלכם נכנסים בדלת המשרד, הם מגיעים לעבוד על מנת לקדם את האינטרסים העסקיים שלכם. אל תשכחו לרגע: העובדים בוחרים בכם בכל יום מחדש, ממש כמו שאתם בוחרים בהם. תנו להם את התחושה שהם ראוים, מוערכים ותורמים להנעת המהלכים השונים. לא אחת דובר על כוחה של המילה תודה, ובמקום לספר לכם עד כמה היא חזקה, תוכלו פשוט להרגיש את כוחה בעצמכם...


3.אתגרים מקצועיים

אחד הדברים החשובים ביותר לעובדים שלכם, הוא להרגיש כי הם מתקדמים. ההתקדמות יכולה לבוא לידי ביטוי בשכר גבוה יותר, אך כמובן שגם בביצוע תפקידים בעלי חשיבות רבה יותר. מרבית העסקים – מהחברות הקטנות ועד הארגונים הגדולים, מעודדים קידום של עובדי החברה מאשר גיוס חיצוני. על מנת שהעובדים שלכם אכן יהיו מאושרים במקום עבודתם, הם חייבים להרגיש שהם לא עומדים במקום. מובן כי בסופו של דבר השיקולים לקידום הם מקצועיים, אך חשוב לאפשר לעובדים הקיימים להגיש מועמדות למכרזים חדשים. 


4.ימי גיבוש שנתיים

האירוע העסקי החשוב ביותר שאתם חוגגים הוא יום הגיבוש! תוכלו לוותר על השתתפות בתערוכה בינלאומית, על כנס מקצועי וגם על הרמת כוסית עם כל הקולגות. אירוע שלא תוותרו עליו בשום אופן הוא אירוע הגיבוש. אם חוזרים לרגע לכוחה של ה"תודה", הרי שאירוע הגיבוש הוא הדרך שלכם לומר תודה גדולה! אירוע הגיבוש מחזק את הצוות שלכם, מעורר את תחושת השייכות שלהם, ובעיקר משקף בפניהם כי אתם רואים ומעריכים אותם. 


5.תקשורת חברית לצד תקשורת מקצועית

אפשר להתווכח ממושכות האם המנהלים צריכים להיות גם חברים. עם זאת, מה שבטוח הוא שטיב התקשורת ישפיע על האושר של העובדים שלכם. איך תקשורת טובה תבוא לידי ביטוי?

  • התחושה של העובד כי דלת המנהלים תמיד פתוחה

  • היכולת לשתף בפרטים אישיים ולמצוא במנהל אוזן קשבת

  • הידיעה כי המנהל יספק מענה מקצועי ויעניק גיבוי מקצועי


אתם תחליטו לאן לקחת את השיח אל מול העובדים שלכם. ובכל מקרה, חשוב דרך קבע לשמור על שיח מכבד, על טונים נעימים ועל אינטראקציות ראויות שמכבדות אתכם ואת הצוות היקר לכם.


הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *