חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

מאמרים

ב-10 צעדים: איך עוברים מהאופליין אל האונליין בשיאו של משבר הקורונה?

אם יש דבר אחד שמיותר לציין, הוא את העובדה כי נגיף הקורונה הוא זה המכתיב את סדר היום הציבורי. מרבית העסקים – הקטנים והגדולים, החתימו את עובדיהם על חל"ת – חופשה ללא תשלום. עם זאת, עוד נותרו עסקים שמשמרים את שגרת העבודה, זאת הודות לאפשרות שלהם להעסיק את צוות העובדים מהבית.

מעבר מהאופליין אל האונליין אמנם מצריך היערכות והסתגלות, אך הוא בהחלט אפשרי. לפניכם, 10 צעדים ליישום מוצלח של פורמט העבודה החדש


תגית : משאבי אנוש

משבר הקורונה: מצמצום עובדים ועד נטישת לקוחות – איך מתמודדים?

רבים היו שמחים להתעורר מחר בבוקר ולגלות כי נגיף הקורונה היה בסך הכל סיוט, לא יותר מזה. בפועל, זו המציאות הנוכחית שחיים אותה כיום בחמשת היבשות. כעסקים, אתם נאלצים להתמודד עם דברים שלא דמיינתם:

  • פיטורי עובדים / הוצאתם לחל"ת

  • סגירת דלתות בית העסק

  • צניחה משמעותית בהכנסות

  • נטישה המונית של לקוחות ועוד

רגע לפני שגם אתם מקבלים החלטות, זיכרו גם אתם: המשבר זמני, וחשוב לחשוב גם על המחר. לכן, נסו לשמור ככל הניתן על ההון שלכם – העובדים והלקוחות. כך, ביום שלאחר המשבר, תוכלו לאסוף את השברים ולחזור בהדרגה לשגרה המבורכת שלכם.


תגית : משאבי אנוש

מכתב המלצה לעובד שעוזב

מכתב המלצה לעובד יכול לפתוח דלתות רבות. 
בעקבות משבר הקורונה, עובדים רבים נאלצים בעל כורחם לעזוב את מקום עבודתם, לא תמיד ברצון, וכדי לנסות להקל עליהם במצב כזה של חוסר וודאות כדאי לכתוב להם מכתב המלצה אשר יוכל לסייע להם לחזור לשוק העבודה ולהתחיל מחדש בצורה טובה ומכובדת. 

תגית : ניהול

התפרצות הקורונה: היערכות מחודשת בעקבות ההנחיות החדשות



לפני ארבעה חודשים, כשידיעות ראשונות על התפרצות נגיף הקורונה בסין הציפו את מהדורות החדשות, איש לא תיאר לעצמו מה יהיו ההשלכות. התפרצות נגיף הקורונה חצתה די מהר את גבולות סין, והפכה למטרד גלובלי. בימים אלו, מדינת ישראל עושה כל שביכולתה לעצור את התפשטות הנגיף, כאשר מאמצים אלו גובים מחיר יקר – מעסקים קטנים וגדולים, שכירים ועצמאיים. 

תגית : משאבי אנוש

דמי הבראה כל מה שצריך לדעת

דמי הבראה

מי זכאי לדמי הבראה ? עובד אשר השלים שנת עבודה ראשונה אחת במקום העבודה שלו יהיה זכאי לדמי הבראה.

גובה דמי ההבראה במגזר הפרטי הוא 378 ש״ח ליום

ואילו במגזר הציבורי דמי ההבראה הם 432 ש״ח ליום

על מנת להבין יותר לעומק כמה ימים מגיעים לנו נוכל להסתכל על הטבלה מטה ולבצע את החישוב בהתאם למקום העבודה שלו, כמובן במידה והשלמנו לפחות שנת עבודה אחת.

 

שנות ותק של העובד

מס׳ ימי ההבראה

שנה ראשונה

5 ימים

שנה שניה ושלישית

6 ימים

שנה רביעית עד עשירית

7 ימים

שנה אחת עשרה ועד חמש עשרה

8 ימים

שנה שש עשרה עד תשע עשרה

9 ימים

שנה עשרים ואילך

10 ימים


הטבלה הנ״ל מתייחסת לעובדי המגזר הפרטי, מעבר לכך ישנן הרחבות לגופים ואוכלוסיות עובדים שונות כגון: עובדי שמירה ואבטחה, עובדי חברות ניקיון ותחזוקה, עובדי קבלן, מלצרים ועובדי אולמות וגני אירועים, עובדי בתי מלון, עובדים בתעשיית המתכת, החשמל והאלקטרוניקה, עובדים בענף הבנייה והשיפוצים, עובדים בשירות המדינה.  

תגית : רווחה

חדש מסינריון: חבילת חשבות שכר ונוכחות עובדים ייעודית לחברות קטנות ובינוניות

חדש מסינריון: חבילת חשבות שכר ונוכחות עובדים 
ייעודית לחברות קטנות ובינוניות
------------------------
הפתרון החסכוני שמיועד לחברות של עד 100 עובדים אינו מצריך תשתיות מיוחדות, מאפשר 
גישה למנהלים ולעובדים מכל מקום, מצמיד לעסק שירותי חשב שכר בכיר במיקור חוץ 
ומפגין תאימות לרגולציה והאבטחה בתקנים מחמירים במיוחד 
------------------------

תגית : יח``צ

תפקידו של ה-HR בארגון, הכירו גם אתם!

הארגון שלכם יוכל להסתדר ללא אפליקציה ארגונית, מטבחון מפואר, משרדים מעוצבים וגם ללא אירועי happy hour ביום חמישי במשרד. עם זאת, ישנו דבר אחד שבלעדיו לא תוכל לקדם את המטרות העסקיות שלכם, לשרת לקוחות ולהשפיע לטובה עם המוצרים והשירותים שלכם – צוות העובדים. 
מנהלי משאבי האנוש, או בקיצור – HR, דואגים לניהול, ארגון ורווחת העובדים בארגון. לעתים, נהוג לייחס לאנשי ה-HR חשיבות פחותה, תוך שישנם אלו שרואים בהם כ"צוות בידור וחברה" של הארגון. בפועל, מדובר על אחד התפקידים המשמעותיים ביותר, המשפיעים על שביעות רצונם של העובדים, שימור עובדים קיימים וגיוסם של עובדים חדשים. 
בין התפקידים הבולטים של אנשי ה-HR:
גיוס עובדים חדשים לארגון
החתמת העובדים על הסכמי ההעסקה
שיחות סיכום שנתיות עם עובדים
החולייה המקשרת בין העובד ל"מנהל הגדול"
אחריות על סביבת העבודה
ארגון אירועים עסקיים, לרבות אירועי הגיבוש
עידוד תקשורת פנים ארגונית איכותית ומטיבה
אחריות מלאה על פיתוחי מנהלים והדרכות
מנהלי משאבי האנוש נדרשים להפגין:
מקצועיות, דיוק, חדות והגדלת ראש
אנושיות, הקשבה והכלה

תגית : משאבי אנוש

ביטוח מנהלים או פנסיה – המדריך המלא!

גם אם אתם מאמינים כי צריך לחיות את היום מבלי לחשוב על המחר, חשוב שגם אתם תטפחו את העתיד שלכם. תאמינו או לא, אך יגיע היום בו תגהצו את כרטיס העובד שלכם בפעם האחרונה ותהפכו פנסיונרים. חיסכון שלכם – בדמות פנסיה או ביטוח מנהלים, מבטיח גם לכם כי תוכלו להתבגר ולהזדקן בכבוד, תוך שמירה על איכות החיים המוכרת לכם.
עובדים חדשים שמגיעים למקומות עבודה, מעניקים חשיבות גדולה מאד לגובה השכר, ימי החופש והמחלה והאם ישנה אפשרות לעבוד יום בשבוע מהבית. המוטיבציה: להבטיח תנאי עבודה נוחים בכאן ועכשיו. ובכל הקשור לעתיד – בדמות הפנסיה וביטוח המנהלים? הם לא תמיד זוכים תשומת לב גדולה. יתרה מכך, לא כל העובדים מודעים להבדלים שביניהם, מה נכון ומתאים להם יותר ועד כמה חשוב לטפח קופה שכזו.
רגע לפני שגם אתם מבינים כי "מאוחר מדי", לפניכם סקירה של ביטוח המנהלים והפנסיה, ובעיקר: מהו ההבדל ביניהם?
הפנסיה – מה חשוב לדעת?
אין עובד שלא שמע את המילה "פנסיה", וגם אין עובד שלא חלם לפחות פעם אחת על אותם ימים מאושרים – ללא בוס, לוחות זמנים קשוחים ושעות עבודה מרובות. ומהי הפנסיה? לאחר שתפרשו ממקום העבודה שלכם, תקבלו תשלום (חודשי או חד פעמי) המחושב בהתאם למסלול אליו הייתם משוייכים, והחיסכון שטיפחתם לאורך שנות העבודה שלכם. מדוע חשוב כל כך לטפח את תכנית הפנסיה? מסיבה פשוטה למדי:
כל עוד אתם עובדים, הרי שאתם נהנים מהכנסה חודשית קבועה בהתאם לתנאי ההעסקה שלכם. עם הפרישה, אינכם נהנים עוד מהכנסה בדמות המשכורת, אך עדיין עליכם להמשיך ולהתקיים. המטרה של הפנסיה אם כן, היא לאפשר לכם ליהנות מהכנסה שתאפשר לכם להמשיך ולקיים את שגרת חייכם המבורכת. 
הפנסיה מוצעת ב-2 מסלולים שונים:
הפנסיה התקציבית – משולמת ע"י המעסיק
הפנסיה הצוברת – משולמת ע"י המעסיק והעובד
כמו כן, כל הכספים שנחסכו בשנים בהן העובד הפורש עבד, מועברים באחת מ-2 הדרכים הבאות:
תשלום חד פעמי המועבר לפורש במעמד הפרישה
תשלום חודשי – ממש כמו משכורת חודשית הנשענת על כספי הפנסיה

תגית : רווחה

נגיף הקורונה: איך אתם תתמודדו מולו כמעסיקים?



כל עוד גם אתם התהלכתם על כדור הארץ בחודשים האחרונים, מיותר להציג בפניכם את נגיף הקורונה. ישנם אלו שמודאגים מאד מהנגיף והשלכותיו, לצד אלו שמתנחמים בכך שהשפעת חמורה הרבה יותר. כך או כך, נדמה כי הנגיף מצליח להכתיב את סדר היום הציבורי – בישראל ובעולם.

תגית : משאבי אנוש

מה אתם יודעים על הד האנטינג?

תהליך חיפוש העבודה לא כל כך פשוט למחפש העבודה, ואולי אפילו מורכב יותר לחברות המעוניינות לגייס עובדים חדשים. אם גם אתם טרם שמעתם על הד האנטינג, דעו כי אתם ממש לא לבד. מדובר על תהליך דיסקרטי, שמתבצע מתחת לרדר, כאשר המטרה בו היא לאתר מועמדים איכותיים לתפקידים ספציפים.

לרוב, תהליך חיפוש העבודה "הקלאסי" מתבצע באופן הבא:
מחפש העבודה פונה לחברות השמה בתחום העיסוק שלו
מחפש העבודה שולח עצמאית קורות חיים למשרות
בהמשך, המועמד מגיע לראיונות ומשם מתקדם הלאה

מהצד השני, ארגונים שמחפשים מועמדים עושים זאת בדרך הבאה:
פרסום המשרה באתר הבית או ברשתות החברתיות
פניה לחברות השמה ולאנשי גיוס עצמאיים

הד האנטינג, או ציד הראשים אם תרצו, למעשה חורג מהמתווה הקלאסי שרבים מכירים. איך זה עובד? במקום שארגון יפרסם משרה לקהל הרחב ויקבל פניות של המון מועמדים, הוא פונה אל אנשים ספציפים שעובדים לעתים בארגונים מתחרים, העונים על הדרישות שהוא מגדיר. לא אחת עלתה השאלה האם זה מוסרי "לגנוב" עובד לחברה מתחרה, והאם באמת מדובר על גיוס לגיטימי. 

לפניכם, כל מה שצריך לדעת על הד האנטינג, איך מגייסים מועמדים בשיטה זו ומדוע הוא ממש טוב למחפשי העבודה.

תגית : גיוס

זכויות העובד בארגון – כל מה שחשוב לדעת



לכל עובד ובכל מקום עבודה, ישנן זכויות. כשם שהעובד רוצה להבטיח כי הוא מקבל את מלוא הזכויות שלו, כך המעסיקים רוצים להיות שקטים כי הם מעסיקים את עובדיהם כחוק ולא מחסירים מהם דבר. מרבית העובדים בישראל מודעים בעיקר לגובה השכר שהם מקבלים, ואחריו הם עוקבים חודש אחר חודש עם כל תלוש שכר. ומה באשר ליתר הזכויות? הם מאמינים בלב שלם כי הם מקבלים אותן, גם מבלי לדעת תמיד למה הם זכאים. וכך, לא אחת עולות לכותרות ידיעות על מערכות יחסים שבין העובד למעביד המגיעות למבוי סתום. כל אחד מהצדדים אגב, טוען בתוקף כי הצדק איתו. סכסוך עבודה שכזה לא מטיב עם אף אחד מהצדדים: העובד חש כי הוא מרומה וכי נשללו ממנו זכויות בסיסיות קונפליקט שכזה גורם המון פעמים לעובד לעזוב את מקום העבודה יעילות המעסיק נפגעת מאחר ועליו להשקיע רבות בפתרון הסכסוך במקרים של תביעה: הוצאה כספית לכל אחד מהצדדים

תגית : דיני עבודה

איך לייצר ניהול מקצועי וסמכותי בארגון?

איך לייצר ניהול מקצועי וסמכותי בארגון?


כמנהלים בארגון, מונחת לכם על הכתפיים אחריות גדולה. מעבר לכך שמצופה מכם יותר בפן המקצועי, הרי שאתם גם נדרשים להניע את צוות העובדים שעובד בכפוף לכם. במקרים בהם העובדים לא יעמדו ביעדים האישיים שלהם בכל פרמטר, הכתובת של המנהלים שמעליכם -  תהיה אתם. 


השאלה שמעסיקה המון מנהלים היא איך בעצם יוצרים ניהול מקצועי וסמכותי? לשאלה הגדולה הזו אין תשובה אחת. על מנת שגם אתם תוכלו לבסס את תנאי הניהול הטובים ביותר, חשוב שתחילה תקבלו משוב מהמנהלים שמעליכם. המטרה? לזהות את התכונות בכם שיש לשמר, ואת אלו שיש לשפר. זיכרו: לא לומדים להיות מנהלים ביום אחד, אך בהחלט מצופה מכם להכיל ביקורת חיצונית ולעשות בדק בית פנימי לטובת שיפור היכולות שלכם.


קווים לדמותו של המנהל האידיאלי – ישנם כאלו?

חד משמעית, כן! לרוב, מי שמצליח לענות על התשובה הזו הכי טוב הם דווקא המנהלים בעצמם. ומהי הדרך הפשוטה ביותר לענות עליה? לנסות ולהבין איזה מנהל כל מנהל היה רוצה לעצמו. אם כן, אלו התכונות שאתם בתור מנהלים צריכים לאמץ לעצמכם:

  • היכולת ליזום, להוביל ולהחדיר מוטיבציה בעובדים

  • הפיכת בעיות SOS לאתגרים שעומדים בהם בהצלחה

  • זמינות מלאה לעובדים שלכם

  • הקשבה והכלה – לבעיות מקצועיות ואישיות

  • הערכה כלפי כל אחד מהעובדים

  • גיבוי העובדים ועמידה מאחוריהם

  • שימוש במילה "תודה" – על ביצועים ומשימות

תגית : ניהול

חשיבותה של תכנית לפיתוח מנהלים

חשיבותה של תכנית לפיתוח מנהלים


ישנם המון עובדים בשלל תחומים, שהמטרה המקצועית הגדולה ביותר שלהם היא להיות מנהלים. כשם שמלך לא מכתיר את עצמו אלא העם הוא זה שעושה זאת, דומה דבר עם המנהלים. טכנית, מדובר על תקן שארגונים מעוניינים למלא, וכך הם מראיינים מועמדים לתפקיד הספציפי. בפועל, צוות העובדים שעובד בכפוף למנהל, יהיה האינדיקציה הטובה ביותר באשר לאיכויותיו של המנהל. 


להיות מנהל זה בעיקר ללמוד דרך קבע איך להיות מנהל. לא אחת, נאמר כי המנהלים הטובים ביותר הם אלו שרוצים ללמוד איך להיות מנהלים יותר טובים. ואכן, המון ארגונים משקיעים במנהלים שלהם ושולחים אותם לתכנית לפיתוח מנהלים. המוטיבציה ברורה: מנהל טוב יעשה טוב יותר לעוד עשרות העובדים שתחתיו.


תוך כדי תנועה: ללמוד להיות מנהלים

כשמראיינים מועמדים לטובת תפקיד ניהולי, מחפשים בהם דבר אחד עיקרי: פוטנציאל. אין באמת תוצר מוגמר של "מנהל טוב", אלא שיש אדם עם איכויות של מנהל שצריך לפתח ולהרחיב. חשוב לציין זאת מאחר והדרך הטובה ביותר ללמוד להיות מנהל, היא תוך כדי תנועה, למידה והסתגלות לסביבת העבודה והצוות. תכנית פיתוח מנהלים מעניקה למנהלים ארגז כלים איכותי, באמצעותו הם יוכלו להיות מנהלים טובים יותר לארגון ולעובדים שלהם – ברמה המקצועיות והאישית.


עם אילו אתגרים נדרשים להתמודד מנהלים בשגרת היום?

  • מענה לשלל אתגרים מקצועיים 

  • חלוקת משימות ומעקב אחר ביצועים

  • החדרת מוטיבציה והנעת עובדים

  • במקרים של נטישת עובדים: תהליכי גיוס עובדים חדשים

תגית : ניהול

החשיבות של בניית מערך הדרכות פנימי לארגון

החשיבות של בניית מערך הדרכות פנימי לארגון


הדרך המהירה והיעילה ביותר להעביר לעובדים שלכם מסרים, היא באמצעות הדרכות. ההדרכה לעובדים יכולה להתבצע אל מול סרטון הדרכה, לומדה או באמצעות טקסט. עם זאת, ישנן הדרכות המועברות על ידי מדריכים שונים בארגונים, והן מסתמנות כאפקטיביות ביותר. מערך הדרכות פנימי לארגון שלכם, רלוונטי בשלל מקרים:

  • הדרכה למוצר או שירות חדש שאתם משיקים

  • הדרכה שתכליתה לחדד את נהלי השירות

  • הדרכות המחדדות את נהלי הבטיחות

  • הדרכה שנתית באשר ליעדי ומטרות הארגון ועוד...


מה הופך הדרכה להדרכה מצוינת?

  • דגש על תוכן אינפורמטיבי, ענייני, קצר וקולע

  • הדרכה שלא גוזלת זמן רב משגרת העבודה 

  • הדרכה עם ערך מוסף שהעובדים יוצאים ממנה נשכרים


הדרכה פנים ארגונית והיתרון הכלכלי – מה חשוב לדעת?

יש ליצור תחימה בין 2 סוגים של הדרכות:

  • הדרכה כללית-קבועה. לדוגמא: הדרכות לעובדים חדשים, הדרכות בטיחות, הדרכה על המבנה הארגוני וכן הלאה

  • הדרכות משתנות על פי צורך: הדרכה על מוצר חדש, שירות חדש, הדרכה מקצועית, הדרכה בעקבות אירוע חירום ועוד...

תגית : ניהול

אז איך שומרים על העובדים מאושרים במקום העבודה?

אז איך שומרים על העובדים מאושרים במקום העבודה?


כמנהלים, אתם נמדדים על המקצועיות שלכם, על ההישגים שלכם וגם על היכולת שלכם לשמר את העובדים הכפופים לכם. כנראה שגם אתם שמעתם לא אחת על כך שעובד טוב, הוא פשוט עובד שטוב לו. אחת מהנחות הבסיס שצריכות להנחות אתכם, היא שכפי שאתם בחרתם בעובדים שלכם מתוך מניפה רחבה של מועמדים, כך גם הם בוחרים בכם – בכל יום מחדש. 


האחריות שלכם כמנהלים ומנכ"לים (בין היתר), היא לשמור על העובדים שלכם מאושרים במקום העבודה. מדובר על אתגר לא פשוט, המצריך מכם להיות דרך קבע במודעות רבה לעניין. אז רגע לפני שצוללים פנימה, מהי המוטיבציה שלכם לשמור על העובדים מאושרים?

  • עובד מאושר – עובד שטוב שלו – עובד שמספק תוצרים טובים

  • עובד מאושר קל לשמר בבית ולהפוך אותו לחלק בלתי נפרד מכם

  • עובד מאושר יפתח כלפיכם תחושת נאמנות רבה

תגית : משאבי אנוש

סקר HCMA : שישה מתוך עשרה מנהלי משאבי אנוש: סגנון הניהול הוא המחסום העיקרי בפני שינוי התרבות הארגונית

סקר חדש שערכה קבוצת The Human Capital Media Advisory (HCMA), המתמחה בתחום משאבי האנוש, מגלה כי בשעה שחברות נאלצות להתמודד יומיום עם עולם העבודה הדינאמי, הצורך לשמר עובדים, להעמיק את המחוברות שלהם לארגון (engagement), לחזק את שיתופי הפעולה ולעודד את החדשנות - אחד הגורמים שבולמים שינוי הוא דווקא המנהלים עצמם.

תגית : יח``צ

האם חברות שלא פעלו למניעת הטרדה מינית -מסתכנות בפרסום שמן?

בחודש שעבר הגיש עיתון "גלובס" לבית הדין הארצי לעבודה בקשה להתיר לפרסום את שמה של החברה שנמצאה אחראית להטרדה מינית שבוצעה בעובדת בכירה שלה, בעת שזו שהתה ברילוקיישן במדינה זרה.

תגית : הטרדה מינית

מיתוסים נפוצים בעת עריכת קורות חיים

בניגוד לסברה המקובלת, מסמך קורות החיים כבר מזמן אינו סיכום תמציתי של עיסוקינו, המנוסח על גבי טופס שהורדנו מהאינטרנט או שהשאלנו מחברים. מסמך קורות החיים אמור לקדם אותנו להגשמת שאיפותינו, בהתייחס לכך שתהליכי הגיוס כיום שונים מאוד מבעבר. קורות חיים אפקטיביים ואינטליגנטיים אמורים לצפות פני עתיד (בשונהמתמצית של פני העבר), להיות מנוסחים כתוצאות וכתפוקות ולא כתשומות. כלומר, על קורות החיים להביא לידי ביטוי את תרומתנו לארגון במונחים מדידים ולא רק את העשייה שלנו.

המאמר מתמקד במיתוסים שהושרשו בעידן הפקסים ושחלפו מהעולם וב'טיפים' לעריכת קורות חיים כיום.

תגית : קריירה

אפליה בעולם הדרושים

שימו לב – אפליה אסורה בכל שלבי הגיוס !

בסקר שפורסם באתר פורטל זכויות העובדים הישראלי נשאלו הגולשים האם נתקלו במודעות דרושים מפלות בעת חיפוש העבודה. לא מפתיע שכשישים ותשעה אחוזים ענו שכן, ואם לצטט, "בתוך עמי אני חי/ה – כן וודאי!"

תגית : גיוס

מהיום אמרו - עיתוק...

לקראת יום השפה העברית שחל בשבוע שעבר שוב עלתה לדיון מילה בה רבים מאיתנו משתמשים:

רילוקיישן (Relocation).

תגית : Relocation

איך להיות שחקן קבוצתי אמיתי?

אחד מהסיפורים המעניינים בקריירה שלי היה מקרה בו התבקשתי להעביר תהליך אימון בין תרבותי לחברת היי-טק מצליחה: הצוות במיזם הורכב מישראלים ואמריקאים שהצליחו ליצור תרבות ארגונית פורה ותוססת, זאת למרות ההבדלים הבין תרבותיים ביניהם. לאחר זמן מה, החברה קלטה עובד חדש אשר הצטרף לצוות היישר מצרפת והביא עימו שנים של ניסיון גלובלי - והצוות התרגש מאד לעבוד עם אדם מוכשר כל כך.

תגית : DIVERSITY

סינריון ממשיכה את המומנטום בדרום אפריקה

סינריון מערכות, המתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון, ממשיכה להעמיק את פעילותה בדרום אפריקה: החברה חתמה על שותפות עסקית עם חברת LabourGenie.Net למכירת והטמעת מערכות לניהול מערך העובדים, הכוללות ניהול נוכחות והיעדרות עובדים, סידורי עבודה וכד׳. ההסכם צפוי להכניס לחברה עסקאות בהיקפים של מיליוני דולרים בשנים הקרובות.

תגית : יח``צ

אושרה השעיית מורה שנמצא ברשותו סם אונס טרם הרשעה

בית הדין הארצי לעבודה דחה לאחרונה (10/12/19) בקשה לביטול השעיה של מורה ותיק (37 שנים) מתפקידיו כמורה וכמחנך. המורה הושעה על ידי משרד החינוך בעקבות חשדות לפיהן נתפסו במסגרת חיפוש בביתו שני בקבוקונים של סם מסוג GBL בכמות של 35 מ"ל. (סם מסוג GBL ידוע גם בתור סם אונס).

תגית : דיני עבודה

איך להיות מנהל משפיע בעולם העבודה החדש?

רוני מנהל מכירות בארגון גדול נדרש להשיג יעדי מכירה אגרסיביים. הוא חילק את השוק לאזורים שונים ולכל אזור הקצה איש מכירות. עקר הפעילות הניהולית שלו התבססה על בניית מנגנון תגמול מתאים לסוכנים שייתן להם תמריץ כלכלי לעבוד. הוא ניהל את הצוות בשיטת הכוכב - קשר ישיר לכל סוכן שפועל בשטח. רוני הגדיר לכל סוכן יעדי מכירה, סיפק להם חומריים פרסומיים ומדי פעם ביקר יחד איתם אצל לקוחות. רוני נחשב למנהל טוב אולם לאחרונה הוא פחות מצליח.

תגית : מכירות

"שעת הורות" ("שעת הנקה") – מי זכאי לה ולכמה זמן?

חוק עבודת נשים מעניק לעובדת את הזכות להיעדר מעבודתה שעה אחת ביום, בתנאי שהיא מועסקת במשרה מלאה, וזאת מתום חופשת הלידה עד תום ארבעה חדשים מאותו יום. היעדרות זו היא בנוסף להפסקות על-פי חוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951, ואין מנכים אותה משכר עבודה.

תגית : דיני עבודה